Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA311 | ||||
Course Name: | Pharmacognosy I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ABDÜLKERİM ALPINAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Farmakognozinin tarihini, doğal kaynaklarda bulunan karbohidratları, siyanogenetik heterozitleri, antrasen heterozitlerini, flavonoitleri, saponinleri, kardiyotonik heterozitleri ve diğer heterozitleri öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Farmakognozi ve Tarihçesi Karbohidratlar, Genel Bilgiler Ozlar, ozitler Poliholozitler Heterozitler genel Siyanogenetik Heterozitler, Basit Fenol Heterozitleri Antrasen Heterozitleri Flavonoitler Antosiyaninler Saponinler Kardiyotonik Heterozitler Diğer Heterozitler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci, doğal kaynaklarda bulunan karbohidratları, siyanogenik heterozitleri, antrasen heterozitlerini, flavonoitleri, saponinleri, kardiyotonik heterozitleri ve diğer heterozitleri tanıyabilmeli, farmakognozinin tarihini bilmeli. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1.Baytop,T.,Türkiye’de Bitkilerle Tedavi,,Genişletilmiş 3.baskı,Ankara Nobel Tıp Kitabevleri(2021) 2.Başer KHC, Kırımer N, Farmakognozi ve Fitoterapi,İstanbul Tıp Kitabevleri(2021) 3.-Evans WC, Trease and Evans’ Pharmacognosy, 16. Ed.,Saunders London (2009). 4.Brunetton J, Pharmacognosy Phytochemistry Medicinal Plants,Lavosier Publishing Inc.,Paris(1999) 5. Kinghorn D, Fundementals of Pharmacognosy and Phytotherapy, Churchill Livingstone, Londra(2004) 6.İşcan G,Köse YB,Demirci F,Bitkisel Drogların Makroskopik ve Mikroskopik Özellikleri,Antalya Eczacı Odası Akademisi Yayınları 1 (2019) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |