Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS428 | ||||
Course Name: | Oral ve Maksillofasiyal Travmalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SÜLEYMAN BOZKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Süleyman Bozkaya, Fatih Mehmet Coşkunses | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çene yüz bölgesi yumuşak ve sert doku travmalarının klinik, radyolojik özelliklerinin öğretilmesi. Çene yüz bölgesi travmalarının sınıflama, etyolojilerinin öğretilmesi. Çene yüz bölgesi kırıklarının teşhis ve tedavi planlamasını yapabilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Maksillofasiyal Travma / Etyoloji and Insidans Patofizyoloji Maksillofasiyal Travma / Teşhis / Klinik Radyolojik Muayene Maksillofasiyal Travma / Acil tedavi Erken tedavi Maksillofasiyal Travma / Kan kaybı belirtiler ve tedavi yöntemleri Maksillofasiyal Travma / Yumuşak Doku Yaralanmaları Maksillofasiyal Travma / Yumuşak Doku Yaralanmaları Tedavi Prensipleri Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları / Tanımlama / Terminoloji Maksillofasiyal Travma / Mandibula Biyomekaniği Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları / Belirti & Bulgular Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları Tedavi Planlaması Maksillofasiyal Travma / Kondil Kırıkları Maksillofasiyal Travma / Kondil Kırıkları Tedavi Prensipleri Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları / Belirtiler Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları / Tedavi Prensipleri Maksillofasiyal Travma / Zigomatikomaksiller Kompleks (ZMC) Kırıkları Belirtiler/ Tedavi Prensipleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Maksillofasiyal Travmanın Etyolojisi, Insidansı ve Patofizyolojini bilir. Teşhis için kullanılacak araçları bilir, klinik radyolojik muayenesini yapabilir. 2) Maksillofasiyal Travma / Yumuşak Doku Yaralanmaları, mandibula kırıkları, konndil kırıkları, orta yüz kırıkları ve zigomatikomaksiller kompleks kırıklarını tanımlar, bulgularını bilir, teşhis eder, tedavi planlamasını yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Maksillofasiyal Travma / Etyoloji and Insidans Patofizyoloji | |
2) | Maksillofasiyal Travma / Teşhis / Klinik Radyolojik Muayene | . |
3) | Maksillofasiyal Travma / Acil tedavi Erken tedavi | . |
4) | Maksillofasiyal Travma / Kan kaybı belirtiler ve tedavi yöntemleri | . |
5) | Maksillofasiyal Travma / Yumuşak Doku Yaralanmaları | . |
6) | Maksillofasiyal Travma / Yumuşak Doku Yaralanmaları Tedavi Prensipleri | . |
7) | Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları / Tanımlama / Terminoloji | . |
8) | Maksillofasiyal Travma / Mandibula Biyomekaniği | . |
9) | Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları / Belirti & Bulgular | . |
10) | Maksillofasiyal Travma / Mandibula Kırıkları Tedavi Planlaması | . |
11) | Maksillofasiyal Travma / Kondil Kırıkları | . |
12) | Maksillofasiyal Travma / Kondil Kırıkları Tedavi Prensipleri | . |
13) | Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları | . |
14) | Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları / Belirtiler | . |
15) | Maksillofasiyal Travma / OrtaYüz Kırıkları / Tedavi Prensipleri | . |
16) | Maksillofasiyal Travma / Zigomatikomaksiller Kompleks (ZMC) Kırıkları Belirtiler/ Tedavi Prensipleri | . |
Ders Notları / Kitaplar: | James Hupp / Oral and maxillofacial Surgery Peterson's Oral and maxillofacial Surgery |
Diğer Kaynaklar: | James Hupp / Oral and maxillofacial Surgery Peterson's Oral and maxillofacial Surgery |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 1 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 1 | 16 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 0.8 | 0.8 | ||||
Final | 1 | 0.8 | 0.8 | ||||
Toplam İş Yükü | 33.6 |