Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM260 | ||||
Course Name: | Diksiyon | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Ömer Önder Önder | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Türkçe dilbilgisi kurallarına hakim olur. 2) Sunum için sesini ve bedenini hazırlama konusunda pratik sahibi olur. 3) Topluluk karşısında konuşma yaparken kendine güvenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Diksiyon, Fonetik Kavramları | - |
2) | Gevşeme, Konsantrasyon | - |
3) | Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma | - |
3) | Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma | - |
4) | Türkçe Dilbilgisi Kuralları | - |
5) | Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları | - |
6) | Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme | - |
7) | Beden dilinin şifreleri | - |
8) | Beden Dili Alıştırmaları | - |
9) | Stres Kontrolü | - |
10) | Doğaçlama Çalışmaları | - |
11) | Şiir Okuma | - |
12) | Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme | - |
13) | Haber Metni Değerlendirme | - |
14) | Sunum Becerileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Diksiyon Güzel Konuşma Sanatı: Suna Okur, Lamia Yay. |
Diğer Kaynaklar: | Diksiyon Güzel Konuşma Sanatı: Suna Okur, Lamia Yay. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 1 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 3 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 | ||||
Ödevler | 2 | 4 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 49 |