Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM354
Course Name: Evde Bakım Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Demet SÖKÜN AYAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciler spesifik araştırma örneklerini ve belli alanlardaki seçilmiş çalışmaları inceleyecek, bunların ışığında kendi projelerini şekillendirecek ve sınıfta sunarak birbirlerinden feedback alabilecektir
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilerin hemşirelik alanında belirlenen bir konuya ilişkin literatür araştırması yapmalarını ve bunu rapor haline getirerek sunmalarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Evde bakım hemşiresinin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilmesi
2) Evde bakımın tanımı ve gelişim sürecini açıklayabilmesi
3) Dünya’da ve Türkiye’de evde bakım hizmetleri konusunu tartışabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma Ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması -
2) Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları -
3) Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller Evde Bakımda Kalite ve Standartlar Dökümantasyon ve Bakım Planı -
4) Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım (Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans) -
5) Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım (Diyabet, Artrit, Kanser) -
6) Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri -
7) Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme) -
8) Engelli Bireylerde Evde Bakım -
9) Evde Bakımda Aile Eğitimi -
10) Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü -
11) Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler -
12) Evde Bakımda Etik Durumlar -
13) Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları Güvenli Çevre -
14) Dersin Değerlendirilmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık
2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım
Diğer Kaynaklar: 1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık
2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 1
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58