Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma Ve Dersin Tanıtımı Ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması
|
- |
2) |
Evde Bakım Hizmetlerinin Gelişimi ve Önemi Evde Bakım Hemşiresinin Rol ve Sorumlulukları
|
- |
3) |
Evde Bakım Hemşireliğinde Kullanılan Modeller Evde Bakımda Kalite ve Standartlar Dökümantasyon ve Bakım Planı
|
- |
4) |
Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım (Solunum Sistemi Hastalıkları, Kalp Hastalıkları, Demans)
|
- |
5) |
Kronik Hastalıklar Ve Evde Bakım (Diyabet, Artrit, Kanser)
|
- |
6) |
Evde Bakımda Çocukların Değerlendirilmesi Doğum Öncesi Ve Doğum Sonrası Evde Bakım Hizmetleri
|
- |
7) |
Özel Durumlarda Evde Bakım (Kolostomi, Yara Bakımı, İnfüzyon Tedavisi, Beslenme)
|
- |
8) |
Engelli Bireylerde Evde Bakım
|
- |
9) |
Evde Bakımda Aile Eğitimi
|
- |
10) |
Evde Bakımda Bir Disiplin Olarak Sosyal Hizmetin Rolü
|
- |
11) |
Evde Bakımda İletişim Ve Kişilerarası İlişkiler
|
- |
12) |
Evde Bakımda Etik Durumlar
|
- |
13) |
Evde Bakımda Teletıp Uygulamaları Güvenli Çevre
|
- |
14) |
Dersin Değerlendirilmesi |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık
2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım |
Diğer Kaynaklar: |
1. Fadıloğlu, Ç. (2013), Evde Sağlık ve Bakım, Göktuğ Yayıncılık
2. Özdemir, L, Çicek, H.S. (2014), Rehabilitasyon Hemşireliği Uygulamaya Güncel Yaklaşım |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. |
1 |
2) |
Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. |
|
3) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. |
1 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
|
6) |
Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. |
1 |
7) |
Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. |
1 |
8) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. |
|
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. |
|
10) |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
|