Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Dersin konuları, restoratif diş hekimliğinin temel konseptleri, kavıte prensiplerine biyolojik yaklaşımlar, kavıte preparasyon prensipleri: sınıf 1 ̇ ,2,3,5, diş çürüğün tanımı ve etiyolojisi, diş çürüklerinin sınıflandırılması, çinko-oksit öjenol tanımı ve uygulama teknikleri, çinko-fosfat polikarboksilat tanımı ve uygulama teknikleri, cam ıyonomer tanımı ve uygulama teknikleri, kalsiyum hidroksit tanımı ve uygulama teknikleri, amalgam restorasyonlar uygulama teknikleri, dental dokulara bağlanma, adeziv sistemler ve preklinik uygulamaları, minimal invaziv diş hekimliği, kompozit restorasyonların kavite prensiplerı̇ anterior bölge kompozit restorasyon uygulama teknikleri, kompozit restorasyonlarda bitim ve cilalama, restoratif diş hekımliğinde kontur ve kontak oluşturma daimi dişlerde kompomer uygulama teknikler indirek kompozit restorasyonlar, direk kompozit lamina restorasyonlar ,daimi dişlerde fıssür koruyucu uygulama teknıkleridir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |