Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY351 | ||||
Course Name: | Odyolojiye Sektörel Bakış | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Odyolojinin sektörel alanlarına yönelik proje geliştirmenin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | Proje planlama, uygulama ve geliştirmenin temelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Odyoloji sektöründe proje planlama, uygulama ve geliştirme öğrenilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Odyolojinin Sektörel Alanları I 2 Odyolojinin Sektörel Alanları II 3 Proje Nedir? 4 Proje Hedeflerinin Belirlenmesi 5 Proje için Tematik Çalışma 6 Araştırma 7 Vize Sınavı 8 Projenin Belirlenmesi 9 Proje Yönetme 10 Kriz Yönetimi 11 Odyolojinin Sektörel Alanlarında Proje Planlama ve Uygulama I 12 Odyolojinin Sektörel Alanlarında Proje Planlama ve Uygulama III 13 Odyolojinin Sektörel Alanlarında Proje Planlama ve Uygulama III 14 Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 68 |