Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY251 | ||||
Course Name: | Öğrenme Psikolojisi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER ÖNDER ÖNDER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme süreçlerini, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Öğrenme yaklaşımları 2. Öğrenme ve Beyin 3. Davranışçılık ve klasik koşullama 4. Araçsal koşullama Operant Conditioning 5. Sosyal bilişsel kuram 6. Bilişselcilik 7. Hafıza I- Temel kavramlar 8. Hafıza II- Bilginin yapısı 9. Hafıza III- uzun süreli hafıza, depolama, kodlama 10. Gelişimsel yaklaşımlar 11. Sosyo-kültürel kuram 12. Transfer 13. Problem çözme 14. Motivasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını bilebilme 2) İnsan davranışını davranışçı, sosyal bilişsel ve bilişsel kurama göre açıklayabilme 3) Öğrenme psikolojisinin temel ilkelerini (klasik ve edimsel koşullanma) uygulamaya geçirebilme 4) Gözlemlenen bir davranışın gelişimin açıklarken kuramsal temelini de açıklayabilme 5) Hafızanın davranış üzerindeki etkisini açıklayabilme 6) Motivasyonun davranış üzerindeki etkisini açıklayabilme 7) Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir ve karşılaştığı problemlerde uygulayabilme 8) Öğrenmede davranışsal, bilişsel ve bağlamsal yaklaşımlarını değerlendirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrenme yaklaşımları | Yok |
2) | Öğrenme ve Beyin | Yok |
3) | Davranışçılık ve klasik koşullama | Yok |
4) | Araçsal koşullama Operant Conditioning | Yok |
5) | Sosyal bilişsel kuram | Yok |
6) | Bilişselcilik | Yok |
7) | Hafıza I- Temel kavramlar | Yok |
7) | Hafıza I- Temel kavramlar | Yok |
8) | Hafıza II- Bilginin yapısı | Yok |
9) | Hafıza III- uzun süreli hafıza, depolama, kodlama | Yok |
10) | Gelişimsel yaklaşımlar | Yok |
11) | Sosyo-kültürel kuram | Yok |
12) | Transfer | Yok |
13) | Problem çözme | Yok |
14) | Motivasyon | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | -Ormrod, JE. Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın, Ankara, 2016-Driscoll, MP. Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2017-Selçuk, Z. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, 12. Basım, Ankara, 2005. Ders Sunumları- Alanyazın Makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | -Ormrod, JE. Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın, Ankara, 2016-Driscoll, MP. Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2017-Selçuk, Z. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, 12. Basım, Ankara, 2005. Ders Sunumları- Alanyazın Makaleleri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 1 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Devam | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 6 | 6 | 36 | ||||
Ödevler | 4 | 4 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 82 |