İlk ve Acil Yardım | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY254 | ||||
Course Name: | Farmakoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HİCRAN GÜLER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Saber Yari Bostanabad | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Genel Farmakoloji hakkında öğrencileri bilgilendirmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, temel farmakoloji, farmakolojiye giriş, ilaçların absorbsiyonu, ilaçların dağılımı, ilaç metabolizması ve atılımı, ilaçların etki mekanizması ve yan etkileri ve anaflaksi konularından oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farmakolojinin temel kavramlarını; çalışma alanı ve dallarını; doğru ilaç tedavisinin prensiplerini ve amaçlarını; farmasötik şekilleri ve ilaç uygulama yollarını kavrama ve bu bilgileri klinik faaliyetlerde etkili şekilde uygulayabilme. 2) İlaçların vucuttaki temel fizyolojik olaylara ve yapılara olan etkisini ve bu etkinin mekanizmasını öğrenebilme. 3) İlaçların vücuttaki emilim, dağılım, metabolizma ve ıtrah olaylarını ve bunlara etki eden faktörleri kavrayabilme. 4) Tedavide kullanılan ilaçların etki ve yan etkilerinin öğrenebilme. 5) Sistem hastalıklarının tedavisinde hangi ilaçların kullanıldığını öğrenerek etkili tedavi için bu ilaçların kullanılması gereken dozu uygulayabilme. 6) Antibiyotik ve diğer kemoterapötikleri kavrayabilme. 7) İlaç suistimali ve bağımlılığı kavrayabilme. 8) İlaçların profilaksi ve tanı amacıyla kullanımları hakkında bilgilenme ve etkin uygulama becerisi edinebilme. 9) Yeni ilaçların geliştirilmesi ve farmokolojinin güncel konularını kavrayabilme. 10) Reçete ve prospektüs bilgilerini yorumlama becerileri edinebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Farmakolojiye Giriş 1 | Blackboard yüklü ders notları |
2) | Farmakolojiye Giriş 2 | Blackboard yüklü ders notları |
3) | Otonom Sinir Sistemi Farmakolojisi | Blackboard yüklü ders notları |
4) | Genel Anesteziler | Blackboard yüklü ders notları |
5) | Lokal Anestezikler | Blackboard yüklü ders notları |
5) | Lokal Anestezikler | Blackboard yüklü ders notları |
6) | Merkezi Sinir Sistemi İlaçları | Blackboard yüklü ders notları |
7) | Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 1 | Blackboard yüklü ders notları |
8) | Kardiyovasküler Sistem Üzerine Etkili İlaçlar 2 | Blackboard yüklü ders notları |
9) | Analjezikler Antikoagülan ilaçlar | Blackboard yüklü ders notları |
10) | Endokrin Sistem Farmakoloji | Blackboard yüklü ders notları |
11) | Sindirim sistemi ilaçları | Blackboard yüklü ders notları |
12) | Solunum Sistemi İlaçları | Blackboard yüklü ders notları |
13) | Kemoterapötikler - Zehirlenme ilaçları 1 | Blackboard yüklü ders notları |
14) | Kemoterapötikler - Zehirlenme ilaçları 2 | Blackboard yüklü ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Güncel Literatür |
Diğer Kaynaklar: | - Farmakoloji / Ahmet Ulugöl, Hakan Karadağ, Dikmen Dökmeci ...[ve diğerleri] 2018 - Farmakoloji / Esen A. Özalp Dural 2012 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklerde aktif rol alabilme | |
2) | Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri tanıma ve evrensel değerleri takip edebilme | |
3) | İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olarak, EKG ritim analizi yapma ve ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olabilme | |
4) | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme | |
5) | Cumhuriyetin temel değerlerini gözeterek meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilme | |
6) | İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında eleştirel düşünüp, sorunları tanımlayabilme | 1 |
7) | İlk ve acil yardım konusunda temel mesleki bilgileri, güncel bilgi ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde kullanabilme | |
8) | Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve olay sırasında uygulayabilme | |
9) | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilme | |
10) | İlk ve acil yardım alanındaki bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |