Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM258 | ||||
Course Name: | Topluma Hizmet Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; Öğretmen Adayına hizmet öncesi eğitimleri sırasında toplumsal duyarlılık kazandırmaktır. Öğretmen adaylarını sorumluluk üstlenecek düzeye getirmektir. Toplumla bütünleşmesini sağlamaktır. Öğretmen adayını toplumsal liderlik rolünü oynayabilir duruma getirmektir. Öğretmen adayının özgüvenini kazanması için gerekli deneyimleri yaşayabilmesini sağlamaktır. Öğretmen adayının girişimci yetisini kazanması için gerekli ortamı oluşturmaktır. Topluma hizmet gibi gönüllü yapılabilecek uygulamaların neler olabileceğini tanımalarını sağlamak. Bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; Diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek. Toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayabilme. 2) Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilme. 3) Araştırma (kütüphane, internet, canlı kaynaklar, kurum ve kuruluşlar vb.) becerilerini artırabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi | - |
2) | İlgili mevzuata ilişkin açıklamalar Proje ödevine ait açıklama | - |
3) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
4) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
5) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
6) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
7) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
8) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
9) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
10) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
11) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
12) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
13) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
14) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 2 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 1 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 1 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 2 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 2 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 2 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 1 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 2 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 1 |
Alan Çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |