Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Dersin konuları,
ortodontik anomaliler, klinik muayene ve tanı yöntemleri ortodontik anomaliler, klinik muayene ve
tanı yöntemleri, ortodontik model analizi, el-bilek filmlerinin analizi, servikal vertebra maturasyon
yöntemi, lateral sefalometrik filmlerin incelenmesi (referans nokta ve düzlemler), lateral sefalometrik
filmlerin incelenmesi (sefalometrik analiz) sefalometrik film çizimi ve analizi, tel büküm çalışmaları,
ortodontik model yapımı, adams kroşe, c & damla kroşe, labiolingual & mesiodistal zemberek, kanin
retraktörü, vestibül ark, ortodontik aparey yapımı, akril tepimi, tesviye, polisaj, ortodontik tedavi
planlamasıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
5 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
5 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
5 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |