Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM155
Course Name: Mesleki Oryantasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin üniversite hayatına ve hemşirelik mesleğine oryantasyonunun sağlanması
Dersin İçeriği: Öğrenci işleri, Kütüphane, Hastane, Öğrenci kulüpleri, İnsan Kaynakları, Psikolojik Danışmanlık
birimlerin işleyişi ve tanıtımı. Hastane enfeksiyon kontrol önlemlerinin tanıtımı, Bölüm ve Müfredat
Tanıtımı, Yönetmelik ve Yönergeler (Öğrencilerin Sorumlulukları), Hemşireliğin Tanıtımı, Mesleki
Standartlar ve Meslek Örgütleri, Meslek Deneyimlerinin Paylaşımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitimleri sırasında tabi oldukları yönetmelik ve yönergeleri öğrenir.
2) Hemşirelik bilim dalını tanır.
3) Hemşirelikte Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin faaliyetlerini öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme -
2) Kütüphanenin tanıtımı -
3) Hastanenin tanıtımı -
4) Öğrenci Kulüplerinin görev ve sorumluluklarının öğretilmesi -
5) İnsan Kaynaklarının tanıtımı -
6) Psikolojik Danışmanlık Hizmetinin tanıtımı -
7) Hastane enfeksiyon kontrol önlemlerinin tanıtımı -
8) Hemşirelik Bölümü ve Müfredat tanıtımı -
9) Yönetmelik ve Yönergelerin öğretilmesi -
10) Öğrenci sorumluluklarının tartışılması -
11) Hemşirelik Mesleğinin tanıtımı -
12) Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin tanıtılması -
12) Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin tanıtılması -
13) Mesleki deneyimlerin paylaşımı -
14) Mesleki deneyimlerin paylaşımı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. SANKO Üniversitesi Yönetmeliği https://www.sanko.edu.tr/wpcontent/uploads/2019/05/yonetmelik.pdf
2. SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Bilimleri%20Fak%C3%BC
ltesi%20E%C4%9Fitim%C3%96%C4%9Fretim%20s%C4%B1nav%20uygulama%20ve%20staj%2
0y%C3%B6nergesi.pdf
3. SANKO Üniversitesi Öğrenci kulüpleri Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/%C3%96%C4%9Frenci%20Kul%C3%BCpleri%20Y%
C3%B6nergesi%20.pdf
4. SANKO Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Telif ve Danışmanlık Hizmetleri Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/wp-content/uploads/2019/05/V-3-B%C4%B0L%C4%B0MSELARA%C5%9ETIRMA-PROJELER%C4%B0-TEL%C4%B0F-ve-DANI%C5%9EMANLIKH%C4%B0ZMETLER%C4%B0-Y%C3%96NERGES%C4%B0.pdf
Diğer Kaynaklar: 1. SANKO Üniversitesi Yönetmeliği https://www.sanko.edu.tr/wpcontent/uploads/2019/05/yonetmelik.pdf
2. SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Bilimleri%20Fak%C3%BC
ltesi%20E%C4%9Fitim%C3%96%C4%9Fretim%20s%C4%B1nav%20uygulama%20ve%20staj%2
0y%C3%B6nergesi.pdf
3. SANKO Üniversitesi Öğrenci kulüpleri Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/%C3%96%C4%9Frenci%20Kul%C3%BCpleri%20Y%
C3%B6nergesi%20.pdf
4. SANKO Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Telif ve Danışmanlık Hizmetleri Yönergesi
https://www.sanko.edu.tr/wp-content/uploads/2019/05/V-3-B%C4%B0L%C4%B0MSELARA%C5%9ETIRMA-PROJELER%C4%B0-TEL%C4%B0F-ve-DANI%C5%9EMANLIKH%C4%B0ZMETLER%C4%B0-Y%C3%96NERGES%C4%B0.pdf

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 1
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 1
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58