Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM155 | ||||
Course Name: | Mesleki Oryantasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin üniversite hayatına ve hemşirelik mesleğine oryantasyonunun sağlanması |
Dersin İçeriği: | Öğrenci işleri, Kütüphane, Hastane, Öğrenci kulüpleri, İnsan Kaynakları, Psikolojik Danışmanlık birimlerin işleyişi ve tanıtımı. Hastane enfeksiyon kontrol önlemlerinin tanıtımı, Bölüm ve Müfredat Tanıtımı, Yönetmelik ve Yönergeler (Öğrencilerin Sorumlulukları), Hemşireliğin Tanıtımı, Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütleri, Meslek Deneyimlerinin Paylaşımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitimleri sırasında tabi oldukları yönetmelik ve yönergeleri öğrenir. 2) Hemşirelik bilim dalını tanır. 3) Hemşirelikte Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin faaliyetlerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin işleyişi hakkında bilgilendirme | - |
2) | Kütüphanenin tanıtımı | - |
3) | Hastanenin tanıtımı | - |
4) | Öğrenci Kulüplerinin görev ve sorumluluklarının öğretilmesi | - |
5) | İnsan Kaynaklarının tanıtımı | - |
6) | Psikolojik Danışmanlık Hizmetinin tanıtımı | - |
7) | Hastane enfeksiyon kontrol önlemlerinin tanıtımı | - |
8) | Hemşirelik Bölümü ve Müfredat tanıtımı | - |
9) | Yönetmelik ve Yönergelerin öğretilmesi | - |
10) | Öğrenci sorumluluklarının tartışılması | - |
11) | Hemşirelik Mesleğinin tanıtımı | - |
12) | Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin tanıtılması | - |
12) | Mesleki Standartlar ve Meslek Örgütlerinin tanıtılması | - |
13) | Mesleki deneyimlerin paylaşımı | - |
14) | Mesleki deneyimlerin paylaşımı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. SANKO Üniversitesi Yönetmeliği https://www.sanko.edu.tr/wpcontent/uploads/2019/05/yonetmelik.pdf 2. SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Bilimleri%20Fak%C3%BC ltesi%20E%C4%9Fitim%C3%96%C4%9Fretim%20s%C4%B1nav%20uygulama%20ve%20staj%2 0y%C3%B6nergesi.pdf 3. SANKO Üniversitesi Öğrenci kulüpleri Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/%C3%96%C4%9Frenci%20Kul%C3%BCpleri%20Y% C3%B6nergesi%20.pdf 4. SANKO Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Telif ve Danışmanlık Hizmetleri Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/wp-content/uploads/2019/05/V-3-B%C4%B0L%C4%B0MSELARA%C5%9ETIRMA-PROJELER%C4%B0-TEL%C4%B0F-ve-DANI%C5%9EMANLIKH%C4%B0ZMETLER%C4%B0-Y%C3%96NERGES%C4%B0.pdf |
Diğer Kaynaklar: | 1. SANKO Üniversitesi Yönetmeliği https://www.sanko.edu.tr/wpcontent/uploads/2019/05/yonetmelik.pdf 2. SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/Sa%C4%9Fl%C4%B1k%20Bilimleri%20Fak%C3%BC ltesi%20E%C4%9Fitim%C3%96%C4%9Fretim%20s%C4%B1nav%20uygulama%20ve%20staj%2 0y%C3%B6nergesi.pdf 3. SANKO Üniversitesi Öğrenci kulüpleri Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/dosyalar/dosyalar/%C3%96%C4%9Frenci%20Kul%C3%BCpleri%20Y% C3%B6nergesi%20.pdf 4. SANKO Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri, Telif ve Danışmanlık Hizmetleri Yönergesi https://www.sanko.edu.tr/wp-content/uploads/2019/05/V-3-B%C4%B0L%C4%B0MSELARA%C5%9ETIRMA-PROJELER%C4%B0-TEL%C4%B0F-ve-DANI%C5%9EMANLIKH%C4%B0ZMETLER%C4%B0-Y%C3%96NERGES%C4%B0.pdf |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 1 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 1 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 1 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |