Diş Hekimliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS307
Course Name: Pedodonti
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BUĞRA ÖZEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Buğra Özen, Dr. Öğretim Üyesi Gülce Esentürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bebekler, çocuklar ve adölesan hastaların ağız diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılama yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde, süt dişlerinin tanımlanması, süt dişlerinin embriyolojisinin ve sürmesinin anlatılması, süt dişlerinde çürük oluşumunun tanımlanması ve çürükle ilişkili faktörlerin anlatılması, koruyucu programların uygulanması, süt dişlerinde restoratif tedavilerin tanıtılması, Süt dişlerinde pulpal tedavilerin, radyografi değerlendirmelerin anlatılması mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Süt ve sürekli dişler arasındaki morfolojik, histolojik ve fizyolojik farklılıklarını ve sürme zamanlarını öğrenmek
2) Çocuk hastanın dental durumu, yaşı ve risk grubu değerlendirilerek farklı çürük önleyici strajetejiler ve ebeveynle ilgili risk faktörleri açısından tartışılıp mevcut dental hastalık risk azaltma ve önleme yöntemlerini bilmek
3) Süt dişlerinde kavite preparasyonunu yapabilmek
4) Diş ve çevre dokuları radyografik olarak değerlendirebilmek
5) Çürük önleyici, koruyucu ve durdurucu tedavileri planlamak ve uygulayabilmek
6) Çocuklarda kullanılan farklı restoratif materyalleri tedavi planlamasına dahil edebilmek ve uygulayabilmek
7) Süt dişlerinde pulpa tedavilerini uygulamalarını yapabilmek
8) Çocuk hastalarda anamnez alabilmek, davranış yönlendirmesini uygulayabilmek ve gerekli durumlarda tedavi planlamasına entegre edebilmek ve vaka planlaması yapabilmek
9) Çocuklarda ortodontik değerlendirme yapıp velileri bilgilendirmek ve gerekli olduğunda önleyici ve durdurucu tedavileri planlayabilmek ve ortodonti ile konsülte edebilmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Süt dişlerin embriyolojik gelişimi
2) Süt dişlerinin morfolojik, histolojik ve fizyolojik özellikleri Süt-sürekli dişlerin farklılıkları
3) Süt ve daimi dişlerin sürmesi, sürme zamanları, sürme bozuklukları, fizyolojik kök rezorpsiyonu - I
5) Çürük riksi ve çürük aktivitesi tayin yöntemleri Beslenme-Çürük arasındaki ilişki
6) Süt dişlerinde kavite hazırlama prensipleri
7) Çürüğün Kaldırılması- Kimyasal ve Kemomekanik Çürük Temizleme Yöntemleri/ Atravmatik Restoratif Tedavi
8) Çocuk Diş Hekimliğinde Radyografik Değerlendirme
9) Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi- Kuafaj- pulpotomi
10) Süt dişi pulpa hastalıklarında teşhis ve tedavi- Pulpotomi ve Pulpektomi
11) Çocuk Diş Hekimliğinde kullanılan restoratif materyaller-I
12) Çocuk Diş Hekimliğinde kullanılan restoratif materyaller-II
13) Diş hekimliğinde fluoridin kullanımı, fluoridin etki mekanizması ve yan etkileri
14) Topikal ve sistemik fluorid preparatları ve kullanım alanları
15) Fissür örtücüler ve uygulama yöntemleri, koruyucu rezin restorasyonlar
16) Çocuk diş hekimliğinde kron uygulamaları-I
17) Çocuk diş hekimliğinde kron uygulamaları-II
18) Çocuklarda davranış yönlendirmesi ve psikolojik gelişim
19) Çocuk Diş Hekimliğinde Lokal Anestezi- Süt dişi çekim endikasyonları- kontrendikasyonları
20) Çocuklarda sistemik hastalıklar ve Dental Yaklaşım- I
21) Çocuklarda sistemik hastalıklar ve Dental Yaklaşım- II
22) Çocuklarda kapanış ilişkileri ve okluzal rehberlik
23) Okluzyonu kötü etkileyen alışkanlıklar ve alışkanlık kırıcılar
24) Erken süt dişi kayıpları ve yer tutucular
25) Seri çekim ve sürme rehberliği
26) Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-I
27) Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-II
28) Pedodontide muayene ve tedavi planlaması-III

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 3
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Uygulama 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 1 28
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 119