Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM453 | ||||
Course Name: | Bilimsel Makale Yazma ve Yayımlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ANA LUIZA FERREIRA AYDOĞDU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ana Luiza Ferreira Aydoğdu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Hemşirelik bölümü felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda, bilimsel yazımda kabul gören biçimin IMRAD olduğunun öğretilmesi, Lisans öğrencilerine yapacakları bilimsel çalışmalarında hazırlayacakları makale (ve bilimsel sunumlar) yol gösterici olması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yazım ve makalenin tanımı. Konu seçilmesi ve başlık hazırlanması. Etik kurallar. Makale bölümlerinin hazırlanması. Makale yayın süreci ile ilgili konular. Makalelerde İngilizcenin kullanımı. Sistematik derleme, poster ve sözlü bildirinin hazırlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık bilimlerinde araştırma teknikleri bilir. 2) Bilimsel makale yazma yolları bilir. 3) Makale yayınlatma yolları bilir. 4) Makale okuma becerisi kazandırılacak. 5) Bilimsel makale değerlendirmeyi bilir. 6) Bilim ve bilimler arası benzerlik ve farklılıkları tanıyacak. 7) Türkçe bilimsel makalelerin taramasını bilir. 8) İngilizce bilimsel makalelerin taramasını bilir. 9) Poster hazırlama yolları bilir. 10) Sözlü bildiri hazırlama yolları bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimsel yazım ve makalelerin tanımı. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
2) | Konu seçilmesi ve başlık hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
3) | Etik kurallar. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
4) | Giriş bölümünün hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
5) | Malzeme ve yöntemler bölümünün hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
6) | Bulgular ve tartışma bölümlerinin hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
7) | Sonuç ve öneriler bölümünün hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
8) | Özet ve kaynaklar bölümlerinin hazırlanması. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
9) | Yazılı metin nereye ve nasıl sunulur? | Blackboard'a yüklü ders notları. |
10) | Değerlendirme işlemi (editörlerle nasıl iletişim kurulur?). | Blackboard'a yüklü ders notları. |
11) | Yayımlama süreci (düzeltmelerle nasıl baş edilir?) | Blackboard'a yüklü ders notları. |
12) | İngilizcenin doğru ve yanlış kullanımı. | Blackboard'a yüklü ders notları. |
13) | Sistematik derleme nasıl hazırlanır? | Blackboard'a yüklü ders notları. |
14) | Poster ve sözlü bildiri nasıl hazırlanır? | Blackboard'a yüklü ders notları. |
Ders Notları / Kitaplar: | Blackboard sistemine PDF formatında ders notları yüklüdür. The lecture notes are uploaded in PDF format to the Blackboard system. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü., Edi.Erefe İ. (2011). HemşirelikteAraştırma?, OdakOfset, İstanbul. 2. Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2018). Research design (5th ed.). SAGE Publications. 3. Day, R. A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. TÜBİTAK (Oryx Press’in izni ile). 4. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 5. Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 6(1), 26–33. 6. Polit DF., Beck CT., Hungler BP. (2001). Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 72 |