Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS303 | ||||
Course Name: | Restoratif Diş Tedavisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CANER SELAMİ GÜNER | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları, minimal ınvaziv di ̇ ş hekimliğine giriş, daimi dişlerde adeziv kavite preparasyonları- sınıf ı, II, III, IV, V, VI, kompozit rezin restorasyonlar: ıcon, sealant, prr, kompozit rezin restorasyonlar: sandwich, sınıf ı & ıı , kompozit rezin restorasynolar: mod & class v, çürüksüz lezyonların etyolojisi, direkt rezin restorasyonlar: adeziv sistem uygulaması, matriks uygulaması: çevresel sistemler, aşırı madde kayıplı dişlerin direk restorasyonu: bulk-fill rezinler & direk ıonomerler ̇ , restoratif materyallere postoperatif semptomların klinik olarak değerlendirilmesi, restoratif diş hekimliğinde endikasyonlar & tedavi planlaması, yetişkin hastalarda davranış yönetimi, restorasyon prosedürlerinde zaman yönetimi, kişisel hijyen & diş hekimi disiplini, farklı restorasyon sistemlerinin dezavantajları, kavite preparasyonlarına pulpal cevap, restorasyon ış̇ lemleri ıç̇ in rubber-dam ızolasyonu i ̇ çin kontrendikasyonlar, devital beyazlatma ış̇ lemleri - dental materyaller, diş anomalilerinde restorasyon protokolleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 4 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 5 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 4 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 4 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 4 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 5 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 5 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |