Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM356
Course Name: İşyeri Hemşireliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin iş sağlığı ve iş güvenliği kapsamında işyeri risklerini tanılama, işyeri hemşiresinin rol ve sorumluluklarını gözlemleyerek, çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik hizmetlere katılması ve yasal düzenlemeleri eleştirel bakış açısı ile tartışabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Uygulamaya çıkılan kurumlar: • T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı birimler • İş Sağlığı Birimi ve işyeri hemşiresi olan işyerleri • İş Sağlığı ve İş Güvenliği Merkezleri (İSGÜM) • İşyeri Hemşireleri Derneği (İŞHEM-DER) • Meslek Hastalıkları Hastaneleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş sağlığı ve iş güvenliğinin önemini kavrama
2) Farklı kuruluşların iş sağlığı ve iş güvenliği birimlerini tanıma, etkinliklerine katılma
3) İşyeri hemşiresinin rol ve işlevlerinin farkında olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bağlı birimler -
2) İş Sağlığı ve İş Güvenliği Merkezi -
3) İşyeri Hemşireleri Derneği (İŞHEM-DER) -
4) Otomotiv sanayi iş kolu iş sağlığı ve iş güvenliği birimi -
5) Otomotiv sanayi iş kolu iş sağlığı -
6) Otomotiv sanayi iş kolu iş sağlığı -
7) Otomotiv sanayi iş kolu iş sağlığı -
8) Otomotiv sanayi iş kolu iş sağlığı -
9) Gıda iş kolu iş sağlığı ve iş güvenliği birimi -
10) Gıda iş kolu iş sağlığı -
11) Gıda iş kolu iş sağlığı -
12) Gıda iş kolu iş sağlığı -
13) Gıda iş kolu iş sağlığı -
14) Ders konuları ile ilgili kurumların işleyişi hakkında görüşlerin tartışılması -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Kitabı/Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitapları: 1. Salazar MK (2006) Core Curriculum for Occupational Health and Environmental health nursing Elseiver 3rd ed. 2. Okaley K. (2008). Occupational Health Nursing Wıley Pub. 3. Edition 3. Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 4. Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 5. Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 6. Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 7. İş Sağlığı Hemşireliği Derneği http://www.ishemder.org.tr/tr/default.asp 8. Türk Tabipleri Birliği (2008). Sağlık Çalışanlarının Meslek Riskleri http://www.ttb.org.tr/kutuphane/sc_meslek_riskleri.pdf 9. Akkurt İ. (2007). Mesleki Solunum Hastalıkları, TTB Yayını, Ankara. 10. Türk Tabipleri Birliği (1999). Sağlık Çalışanlarının Sağlığı I. Ulusal Kongresi, Ankara. 11. Türk Tabipler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, http://www.ttb.org.tr/MSG/ 12. T.C.Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/csgb.portal Değerlendirme

Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı/Malzemesi/Önerilen Kaynaklar Ders Kitapları: 1. Salazar MK (2006) Core Curriculum for Occupational Health and Environmental health nursing Elseiver 3rd ed. 2. Okaley K. (2008). Occupational Health Nursing Wıley Pub. 3. Edition 3. Janice E. H.,Schubert E. P.,Thomas A.S.,Community Health Nursing: Caring in Action,Second Edition,2003 4. Clark,J. M., Community Health Nursing:Caring for Population,4th Edition,2003 5. Stanhope M..,Lancaster J., Community and Public Health Nursing,Fifth Edition,2000 6. Güler Ç, Akın L (2006) Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara 7. İş Sağlığı Hemşireliği Derneği http://www.ishemder.org.tr/tr/default.asp 8. Türk Tabipleri Birliği (2008). Sağlık Çalışanlarının Meslek Riskleri http://www.ttb.org.tr/kutuphane/sc_meslek_riskleri.pdf 9. Akkurt İ. (2007). Mesleki Solunum Hastalıkları, TTB Yayını, Ankara. 10. Türk Tabipleri Birliği (1999). Sağlık Çalışanlarının Sağlığı I. Ulusal Kongresi, Ankara. 11. Türk Tabipler Birliği Mesleki Sağlık ve Güvenlik Dergisi, http://www.ttb.org.tr/MSG/ 12. T.C.Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı http://www.csgb.gov.tr/csgbPortal/csgb.portal Değerlendirme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 1
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 1
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100