Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN215 | ||||
Course Name: | Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GKİONOUL NTELİ CHATZIOGLOU | ||||
Dersi Veren(ler): | Gkionoul Nteli Chatzioglou | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | *İnsan vücudunun tüm yapı ve sistemlerinin anatomisini öğrenmek *Vücudun tüm yapılarını ve sistemlerini çeşitli hastalıklarda ve yaygın durumlarda değişmiş halleriyle ilişkilendirebilmek |
Dersin İçeriği: | - Dolaşım Sistemi: Kalbin anatomisi ve fizyolojisi, arterler, venler ve lenfatik sistem -Solunum Sistemi: Üst ve alt solunum organların anatomisi ve fizyolojisi -Sindirim Sistemi: Ağızdan anüs'e kadar olan sindirim kanalının anatomisi ve fizyoojisi. Eklenti organlarının anatomisi -Ürogenital Sistem: Kadın ve erkek genital oraganlarının anatomisi ve fizyolojisi. İdrarın oluşumu ve üriner sisteme ait oraganların incelenmesi Sinir Sistemi: Merkezi ve periferik sinir sistemi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sindirim sistemi organlarının anatomisine hakim olmak. 2) Solunum sistemi organlarının anatomisine hakim olmak. 3) Ürogenital sistemi organlarının anatomisine hakim olmak. 4) Sinir sistemi sistemi organlarının anatomisine hakim olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sindirim Sistemi | Ders notları |
2) | Sindirim Sistemi II | Ders notları |
3) | Sindirim Sistemi III | Ders notları |
4) | Solunum Sistemi I | Ders notları |
5) | Solunum Sistemi II | Ders Notları |
6) | Üriner sistem | Ders notları |
7) | Kadın genital organları anatomisi | |
8) | Erkek genital sistem anatomisi | ders notları |
9) | Merkezi Sinir Sitemi | Ders notları |
10) | Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi | Ders notları |
11) | Periferik sinir anatomisi | ders notları |
12) | Periferik sinir sistemi anatomisi II | |
13) | Periferik Sinir Sistemi Anatomisi | ders notları |
14) | Periferik Sinir Sitemi Anatomisi IV | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Gray's Anatomy book |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 70 |
Laboratuar | 12 | % 10 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 7 | 28 | 196 | ||||
Laboratuvar | 12 | 24 | 288 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 489 |