Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM351
Course Name: Seminer
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Ana Luiza Ferreira Aydoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1) Araştırma odağını güçlendirmek;
2) Araştıma sorusunu keskinleştirmek ve arıtmak;
3) Çeşitli teorik ve metodolojik yaklaşımları ve araştırma etiğini belirgin hale getirmek;
4) Arşiv ve kütüphane araştırmasıyla ilgili pratik beceriler geliştirmek;
5) Bilimsel inceleme ve sunum becerilerinin düzenini geliştirmek;
Dersin İçeriği: Araştırma sorusu geliştirme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama
yapma.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma konusunu belirleyebilme Araştırma konusunun amacını, konunun sınırlarını tespit edebilme.
2) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme
3) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. P09 Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
4) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma,dersin amacının ve içeriğinin açıklanması -
2) Araştırma yöntemlerinin belirlenmesi. -
3) Kaynak araştırması -
4) Seçilen konuların sınırlandırılarak konu başlıklarının belirlenmesi -
5) Proje önerisi dosyası hazırlama -
6) Proje önerisinde biçimsel koşullar -
7) Proje önerisinde içerik koşulları -
8) Vize haftası -
9) Proje önerisinde içerik ile ilgili çalışmaların sürdürülmesi -
10) Proje uygulama süreci. -
11) Makale kritiği-Sunum -
12) Sunum-Makale kritiği -
13) Sunum-Makale kritiği -
13) Sunum-Makale kritiği
14) Sunum-Makale kritiği -
15) Sunum-Makale kritiği -
16) Final Haftası -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik. Prof. Dr. Semra Erdoğan , Prof. Dr. Nursen Nahcivan , Doç. Dr. M. Nihal Esin
Diğer Kaynaklar: Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik. Prof. Dr. Semra Erdoğan , Prof. Dr. Nursen Nahcivan , Doç. Dr. M. Nihal Esin

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma.
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme.
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 6