Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM254
Course Name: Afet Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Hicran Güler
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Afet ve afetlere ilişkin bilgi aktarımını sağlayacak, toplumun bilgilenmesini sağlayarak farkındalık yaratacak projelerin geliştirilmesine imkan sağlamak
Dersin İçeriği: Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi
Afetlerin tarihsel süreci
Osmanlı ve Türkiye tarihinde önemli afetler
Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması
Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi
Doğal ve beşeri afetler
Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri
İklim değişikliği ve meteorolojik afetler
Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları
Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik
Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi
Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri
Afet yönetiminde etik değerler
Dersin genel değerlendirilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Afet ve risk kavramlarını açıklar.
2) Afet eğitiminin nasıl gerçekleşeceğini analiz eder.
3) Afet yönetiminin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğini analiz eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi -
1)
2) Afetlerin tarihsel süreci -
3) Osmanlı ve Türkiye tarihinde önemli afetler -
4) Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması -
5) Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi -
6) Doğal ve beşeri afetler -
7) Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri -
8) İklim değişikliği ve meteorolojik afetler -
8) İklim değişikliği ve meteorolojik afetler -
9) Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları -
9) Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları -
10) Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik -
11) Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi -
12) Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri -
13) Afet yönetiminde etik değerler -
14) Dersin genel değerlendirilmesi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Önder, Ö. ve Yaman, M. (Ed.) (2017). Afet yönetimi. Ankara: Ekin Basım yayın.
Diğer Kaynaklar: Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Önder, Ö. ve Yaman, M. (Ed.) (2017). Afet yönetimi. Ankara: Ekin Basım yayın.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 2
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 2
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 2 4
Sunum / Seminer 2 2 4
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 48