Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM254 | ||||
Course Name: | Afet Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Hicran Güler | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Afet ve afetlere ilişkin bilgi aktarımını sağlayacak, toplumun bilgilenmesini sağlayarak farkındalık yaratacak projelerin geliştirilmesine imkan sağlamak |
Dersin İçeriği: | Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi Afetlerin tarihsel süreci Osmanlı ve Türkiye tarihinde önemli afetler Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi Doğal ve beşeri afetler Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri İklim değişikliği ve meteorolojik afetler Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri Afet yönetiminde etik değerler Dersin genel değerlendirilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Afet ve risk kavramlarını açıklar. 2) Afet eğitiminin nasıl gerçekleşeceğini analiz eder. 3) Afet yönetiminin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğini analiz eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi | - |
1) | ||
2) | Afetlerin tarihsel süreci | - |
3) | Osmanlı ve Türkiye tarihinde önemli afetler | - |
4) | Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması | - |
5) | Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi | - |
6) | Doğal ve beşeri afetler | - |
7) | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri | - |
8) | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | - |
8) | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler | - |
9) | Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları | - |
9) | Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları | - |
10) | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik | - |
11) | Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi | - |
12) | Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri | - |
13) | Afet yönetiminde etik değerler | - |
14) | Dersin genel değerlendirilmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Önder, Ö. ve Yaman, M. (Ed.) (2017). Afet yönetimi. Ankara: Ekin Basım yayın. |
Diğer Kaynaklar: | Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Önder, Ö. ve Yaman, M. (Ed.) (2017). Afet yönetimi. Ankara: Ekin Basım yayın. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 2 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 2 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 1 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 2 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 4 | ||||
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 | ||||
Ödevler | 2 | 4 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 48 |