Kimya Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM203
Course Name: Organik Kimya I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ÖZGÜL ARTUÇ
Dersi Veren(ler): Gamze ÖZGÜL ARTUÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik Kimya biliminin temel kavramlarını, organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini, elde ediliş yöntemleri ve tepkimelerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik bileşikleri tanıyabilme ve yapıları ile ilgili olarak yorum yapabilme
2) Bileşiklerin çeşitli kimyasal özellikleri ile ilgili tartışabilme
3) Bileşiğin sahip olduğu fonksiyonel grupları tanıyabilme ve isimlendirebilme
4) Organik bileşik grupları hakkında bilgi sahibi olma
5) Organik bileşiklerin özellikleri ve elde ediliş yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
6) Organik bileşiklerin verebilecekleri tepkimelerle ilgili bilgi sahibi olabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Organik kimyaya giriş
2) Bağlar, değerlik ve izomerlik kavramı
3) Yapısal formüller, Formal yük, Rezonans kavramları
4) Orbital kavramı ve melezleşme
5) Alkanlar-konformasyon
6) Alkenler ve alkinler
7) Alkenes and alkynes
8) Ara Sınav
9) Aromatiklik kavramı ve benzen
10) Aromatik bileşiklerin tepkimeleri
11) İzomeri: Yapı izomerleri ve stereoizomeri
12) Organik halojen bileşikleri
13) Organik halojen bileşikleri
14) Alkoller, fenoller, eterler ve kükürtlü türevleri
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Robert C. Atkins, Francis A. Carey, Organik Kimya Kısa ve Öz, Bilim Yayınları, 3. Baskı, 2009.Çeviri Editörleri: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır.
2. Ralph J. Fessenden, Joan S. Fessenden, Marshall W. Logue, Organik Kimya, Güneş Kitapevi, 4. Baskı, 2001. Çeviri Editörü: Tahsin Uyar.
3. Graham Solomons, Craig Fryhle, Organik Kimya, Literatür Yayıncılık, 7. Baskı, 2000, Çeviri Editörleri: Güral Okay, Yılmaz Yıldırır.
4. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7. Edition.
5. Francis A. Carey, Organic Chemistry, University of Virginia, 4. Edition.
Diğer Kaynaklar: 1. Robert C. Atkins, Francis A. Carey, Organik Kimya Kısa ve Öz, Bilim Yayınları, 3. Baskı, 2009.Çeviri Editörleri: Gürol Okay, Yılmaz Yıldırır.
2. Ralph J. Fessenden, Joan S. Fessenden, Marshall W. Logue, Organik Kimya, Güneş Kitapevi, 4. Baskı, 2001. Çeviri Editörü: Tahsin Uyar.
3. Graham Solomons, Craig Fryhle, Organik Kimya, Literatür Yayıncılık, 7. Baskı, 2000, Çeviri Editörleri: Güral Okay, Yılmaz Yıldırır.
4. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7. Edition.
5. Francis A. Carey, Organic Chemistry, University of Virginia, 4. Edition.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 112