Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN103 | ||||
Course Name: | Organik Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH YAMAN UZUNOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Gülşah YAMAN UZUNOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Organik Kimya biliminin temel kavramlarını, organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini, elde ediliş yöntemleri ve tepkimelerini öğretmek amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri, biyokimyasal öneme sahip organik bileşiklerin tanınması ve özellikleri, polimer kimyası ile ilgili temel bilgiler şeklindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik bileşikleri tanıyabilme ve yapıları ile ilgili olarak yorum yapabilme 2) Bileşiklerin çeşitli kimyasal özellikleri ile ilgili tartışabilme 3) Bileşiğin sahip olduğu fonksiyonel grupları tanıyabilme ve isimlendirebilme 4) Organik bileşik grupları hakkında bilgi sahibi olma 5) Organik bileşiklerin özellikleri ve elde ediliş yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma 6) Organik bileşiklerin verebilecekleri tepkimelerle ilgili bilgi sahibi olabilme 7) Biyokimyasal öneme sahip organik bileşikleri tanıyabilir, yapıları ile ilgili tartışabilme 8) Polimerik malzemelerle ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. |
2) | Organik Kimyanın Tanımı, Atomik Yapı, Moleküler Orbitaller, Kimyasal Bağlar ve Özellikleri | -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. |
3) | Organik Bileşiklerde Fonksiyonel Gruplar ve Adlandırılmaları | -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. |
Ders Notları / Kitaplar: | -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. -Lecture notes uploaded by the lecturer to the Blackboard System -Textbook: David Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | 1. David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011. 2. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7th Edition. 3. T.W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder, Organic Chemistry, 12th Edition, John Wiley&Sons, 2016. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |