Diş Hekimliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DEN103
Course Name: Organik Kimya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH YAMAN UZUNOĞLU
Dersi Veren(ler): Gülşah YAMAN UZUNOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik Kimya biliminin temel kavramlarını, organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini, elde ediliş yöntemleri ve tepkimelerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri, biyokimyasal öneme sahip organik bileşiklerin tanınması ve özellikleri, polimer kimyası ile ilgili temel bilgiler şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik bileşikleri tanıyabilme ve yapıları ile ilgili olarak yorum yapabilme
2) Bileşiklerin çeşitli kimyasal özellikleri ile ilgili tartışabilme
3) Bileşiğin sahip olduğu fonksiyonel grupları tanıyabilme ve isimlendirebilme
4) Organik bileşik grupları hakkında bilgi sahibi olma
5) Organik bileşiklerin özellikleri ve elde ediliş yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
6) Organik bileşiklerin verebilecekleri tepkimelerle ilgili bilgi sahibi olabilme
7) Biyokimyasal öneme sahip organik bileşikleri tanıyabilir, yapıları ile ilgili tartışabilme
8) Polimerik malzemelerle ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
2) Organik Kimyanın Tanımı, Atomik Yapı, Moleküler Orbitaller, Kimyasal Bağlar ve Özellikleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
3) Organik Bileşiklerde Fonksiyonel Gruplar ve Adlandırılmaları -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.


-Lecture notes uploaded by the lecturer to the Blackboard System
-Textbook: David Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
Diğer Kaynaklar:
1. David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
2. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 7th Edition.
3. T.W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder, Organic Chemistry, 12th Edition, John Wiley&Sons, 2016.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100