İngiliz Dili ve Edebiyatı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ELL111
Course Name: İngiliz Edebiyatına Giriş I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Arda Kıpçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Modern İngiliz Edebiyatının temelini oluşturan erken dönem eser ve yazarları tanıtmaktır. Derste yürütülen çalışmalarla İngiliz Edebiyatının Rönesansa kadar olan tarihi geleneği incelenerek öğrencilere İngiliz Edebiyatına ait metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bilgi kazandırmak, önemli edebi figürlerin eserlerini tarihsel arkaplanda ve kendi dönemi içinde tanıtmak ve öğrencinin gerekli eleştirel düşünce ve yorumlama becerisi edinmesini sağlamak hedeflenir. Ayrıca, geçmişten günümüze İngiliz Edebiyatının kat ettiği yol hakkında bilgi edinmek öğrencilere edebi devamlılık ve metinler arası bağlantıları kavrayabilme yetisi kazandırır.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz Edebiyatının tarihi geleneğini inceler.
2) Edebi metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bilgi sahibi olur.
3) Her döneme ilişkin farklı türlerden önemli eserlere aşinalık kazanır.
4) Önemli edebi figürleri eserlerinin tarihsel arka planıyla ve yaşadığı dönem içinde tanır.
5) Metinleri anlamak için gerekli eleştirel düşünce becerisi, ve yorumlama yetilerini kazanır.
6) Metinler arasında bağlantı kurarak edebi devamlılığı kavrayabilme yetisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Dersi
2) Eski İngilizce Dönemi Dönemle ilgili araştırma yapmak -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M.H. Abrams, W. W. Norton.
3) Metin İncelemesi: Beowulf İlgili metni okuma -Beowulf
4) Metin İncelemesi: Widsith, The Wanderer, The Seafarer, Wife’s Lament, The Husband’s Message, The Dream of the Rood İlgili metinleri okuma -The Complete Old English Poems, Trans.: Craig Williamson, University of Pennsylvania Press.
5) Orta İngilizce Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
6) Metin İncelemesi: Sir Gawain and the Green Knight İlgili metni okuma -Sir Gawain and the Green Knight
7) Metin İnceleme: Sir Gawain and the Green Knight and Le Morte D’Arthur İlgili metinleri okuma -Sir Gawain and the Green Knight and Le Morte D’arthur Morte D’Arthur
8) Metin İnceleme: Canterbury Tales İlgili metni okuma -Geoffrey Chaucer, Canterbury Tales
9) Metin İnceleme: Canterbury Tales ve Piers Plowman İlgili metinleri okuma -Geoffrey Chaucer, Canterbury Tales ve William Langland, Piers Plowman
10) Rönesans Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
11) 16. Yüzyıl Tudor Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
12) Elizabeth Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
13) Metin incelemesi: Elizabeth Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
13) Elizabeth Dönemi Döneme ilişkin araştırma -The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Greenblatt, S., & Abrams, M. H. (2012).The Norton Anthology of English Literature Volume A,B,C (10th Edition). W. W.
-Alexander, M. (2003). Beowulf: A Verse Translation. Penguin.
-Chaucer, G. (2003). The Canterbury Tales. Penguin.
Williamson, C. (2017).The Complete Old English Poems (Trans.). University of Pennsylvania Press. ISBN: 978-0812248470Greenblatt,
S., & Abrams, M. H. (2012).The Norton Anthology of English Literature Volume A,B,C (10th Edition). W. W. Alexander, M. (2003).
Beowulf: A Verse Translation. Penguin. Harrison, K. (2008). Sir Gawain and the Green Knight, (Trans.). Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: -Greenblatt, S., & Abrams, M. H. (2012).The Norton Anthology of English Literature Volume A,B,C (10th Edition). W. W.
-Alexander, M. (2003). Beowulf: A Verse Translation. Penguin.
-Chaucer, G. (2003). The Canterbury Tales. Penguin.
-Williamson, C. (2017).The Complete Old English Poems (Trans.). University of Pennsylvania Press. ISBN: 978-0812248470Greenblatt,
-Harrison, K. (2008). Sir Gawain and the Green Knight, (Trans.). Oxford University Press.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek.
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak.
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak.
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak.
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır.
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek.
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek.
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %