Dersin Amacı: |
Bu derste farklı onkolojik durumlardaki hemşirelik bakımı hakkında temel bilgi sağlamak amaçlanmaktadır. Öğrencilerin onkoloji hemşireliğinde temel olan kanserin oluş mekanizması,kansere ilişkin belirti ve bulguları, kanser tedavi yöntemleri ve yan etkileri, ülkemizde en çok görülen kanserler, kanserli birey ve ailesinin tanı ve tedaviye bağlı yaşadığı sorunları bilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Kanserin Tanımı, Tarihçesi, Ülkemizde Ve Dünyada Epidemiyolojisi, Karsinogenezis Ve Kanserde
Sınıflama, Sistemlere Göre (Cilt, Baş-Boyun, Meme, GİS, Ürogenital Organlar, Akciğer, Lenf, Kİ) Kanserin İncelenmesi, Hazırlayıcı Faktörler, Belirti Bulgular, Tanı Yöntemleri, Kanserde Tedavi Yöntemleri, Bakım ve Rehabilitasyonu, Kanserli Hastada Semptom Kontrolü ve Bakım, Kanserde Koruyucu Sağlık Hizmetleri, Yeni Gelişmeler ve Hemşirenin Sorumlulukları, Onkolojik Aciller, Kanserli Hastada Öz Bakım ve Yaşam Kalitesinin Geliştirilmesi, Kanserli Hastaya Bakım Verenlerin Korunması (Hemşire-Hasta Ve Yakını), Terminal Dönemdeki Kanserli Hasta ve Yakınlarının Bakım Sorunları, İzlenen klinik ve poliklinik vakalarının analizi konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Onkoloji hemşireliğine giriş |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
2) |
Onkoloji hemşiresinin rol ve sorumlulukları |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
3) |
Kanser etiyolojisi ve epidemiyolojisi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
4) |
Kanserden korunma |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
5) |
Kanserde tanı yaklaşımları |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
6) |
Kanserli hastalarda radyoterapi ve kemoterapi tedavisi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
7) |
Kanserli hastalarda tamamlayıcı tedavi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
8) |
Kanserli hastalarda semptom yönetimi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
9) |
Kanserli hastalarda hematolojik toksisiteler ve semptom yönetimi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
10) |
Kanserli hastalarda cilt toksisiteleri ve semptom yönetimi
Semptom yönetimi ve yaşam kalitesi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
11) |
Kanserli hastalarda psikolojik problemler ve semptom yönetimi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
12) |
Kanserli hastalarda gastrointestinal problemler ve semptom yönetimi |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
13) |
Kanserli hastalarda palyatif bakım |
Can, G. (2020).Onkoloji Hemşireliği, Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. |
3 |
2) |
Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. |
2 |
3) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. |
2 |
4) |
Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. |
2 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
3 |
6) |
Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. |
2 |
7) |
Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. |
1 |
8) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. |
2 |
9) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. |
2 |
10) |
Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
2 |