Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI112 | ||||
Course Name: | Psikolojinin Biyolojik Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi CAN SOYLU |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik temelleri, sinir sistemi, beynin yapısı ve işlevleri, ilaçların ve hastalıkların nörobiyolojik yapıda yaptığı değişimler ve davranış üzerindeki etkilerini tanıtmak üzere planlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Ders; davranışın biyolojik temellerini, sinirsel iletişim mekanizmalarını, beynin ana yapılarını, ilaçların nörotransmiterler üzerindeki etkilerini, psikofizyolojik metodları, psikopatolojik hastalıkların beyin yapısına etkileri ve empatinin beyin yapısına etkileri konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Üniversite eğitiminde edindiği bilgisini, akademik ve klinik deneyimini mesleki uygulamalara etkili bir şekilde yansıtır. 2) Bir yarıyıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygular. 3) İnsan davranışının bilişsel, psikolojik, sosyal nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin değerlendirme yapar. 4) Öğrendiği bilgi ve beceriyi mesleki hayatında danışanı bütüncül anlamak için kullanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beyin Ve Öğrenme | |
2) | Beyin Bellek Ve Öğrenme | |
3) | Beynin Nöroanatomik Yapısı | |
4) | Beynin Nörokimyasal Yapısı | |
5) | Empatide Biyolojinin Yeri | |
6) | Hipokampus Yapısı Ve Fonksiyonları | |
7) | Corpus Callosum Yapısı Ve Fonksiyonları | |
8) | Biyolojik Yaşlanma Nedenleri Ve Etkileri | |
9) | Anksiyete Nörobiyolojisi | |
10) | Depresyon Nörobiyolojisi | |
11) | Plasebo Nörobiyolojisi | |
12) | Yeme Bağımlılığının Nörobiyolojisi | |
13) | Ayna Nöronlar | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1. Temel Biyolojik Psikoloji, Jim Barnes. 2. Öğrenci Sunumları 3. Pubmed Üzerinden Araştırma Makaleleri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | 1 |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | 1 |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | 1 |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | 1 |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | 1 |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | 1 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | 1 |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | 1 |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | 1 |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | 1 |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | 1 |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 107 |