Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Organik kimyaya giriş, atom yapısı, değerlik, bağ, orbitaller ve melezleşme |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
2) |
Organik moleküllerdeki fonksiyonel gruplar, Alkanlar ve Sikloalkanlar,Alkanlar ve Sikloalkanların IUPAC Adlandırılması |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
3) |
Formal yük, rezonans, asitler ve bazlar |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
4) |
-Reaktivite ve mekanizma, elektrofiliklik, nükleofillik ve özellikleri
-Alkenler |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
5) |
Alkinler |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
6) |
Alkanların ve sikloalkanların konformasyonları |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
7) |
İzomeri: Yapısal izomeri ve stereoizomeri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
8) |
Vize Sınavı |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
9) |
Aromatiklik kavramı ve benzen |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
10) |
Aromatik bileşiklerin tepkimeleri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
11) |
Organik Halojen Bileşikleri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
12) |
Organik halojen bileşikleri - Nükleofilik Yer Değiştirme ve Eliminasyon Tepkimeleri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
13) |
Alkoller, fenoller ve kükürtlü türevleri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
14) |
Eterler ve kükürtlü türevleri |
-Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları
-Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
|
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
|
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|