Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHE301 | ||||
Course Name: | Fluid Mechanics | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | MEHMET ERMAN ÇALIŞKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mühendislik öğrencilerine akışkanlar mekaniği temellerini öğretmek ve mesleki yaşamlarında karşılaşacakları bu alandaki uygulamalar üzerine kapsamlı bilgiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrencilere gelecekteki mesleki yaşamlarında sıklıkla karşılaşabilecekleri akışkanlar mekaniği uygulamaları üzerine bilgiler aktarılacaktır. Hidrostatik basınç uygulamaları, sürtünmesiz akışlar, korunum denklemleri, Bernoulli ve enerji denklemleri, sürtünmeli akışlar ve akışkanlar mekaniğindeki ölçme yöntemleri anlatılacaktır. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler akışkanlar mekaniği dersi hakkında sağlam temellere sahip olup meslek hayatında bu konu üzerine çalışmalar yapabilmek için gerekli alt yapıyı sağlamış olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akışkanlar Mekaniği tanımı ve temel kavramlarını bilir. 2) Durgun haldeki akışlarda hidrostatik basınç uygulamalarını analiz eder. 3) Sürtünmesiz akışlar ve korunum denklemlerini bilir. 4) Sürtünmeli akışları analiz eder ve sürtünmeden kaynaklı basınç kaybının hesabını yapar. 5) Navier Stokes denklemlerinin elde edilmesini ve kullanım alanlarını öğrenir. 6) Bir akış alanındaki akışın uğradığı enerji dönüşümlerini analiz eder. 7) Akış problemlerinin uygulamada hangi nümerik metotlarla incelendiğini bilir. 8) Akışkanlar mekaniğinin uygulama alanlarını bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Akışkanlar Mekaniği Tanımı ve Uygulama Alanları, Temel Kavramlar ve Boyutlar | |
2) | Hız, Rotasyon, Viskozite, Yüzey Gerilmesi ve Buharlaşma Basıncı Gibi Temel Akışkan Özellikleri ve Akış Analizi Teknikleri | |
3) | Sıkıştırılabilir ve Sıkıştırılamaz Durgun Akışlarda Basınç Dengesi ve Ölçümü | |
4) | Hidrostatik Basınç Kuvvetleri, Öteleme ve Dönme Hareketleri için Basınç Dağılımı | |
5) | Sürtünmesiz Akışların Analizi | |
6) | Sürtünmesiz Akışlarda Süreklilik, Momentum Denklemleri ve Reynolds Transport Teoremi | |
7) | Sürtünmesiz Akışlarda Bernoulli ve Enerji Denklemi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sürtünmeli Akışların Analizi | |
10) | Laminer Akışlar | |
11) | Türbülanslı Akışlar | |
12) | Boru Bağlantılarında Lokal kayıplar ve Çok Borulu Bağlantı Sistemleri | |
13) | Akışkanlar Mekaniğinde Ölçme Yöntemleri | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | 1) Akışkanlar Mekaniği, Prof. Dr. Habib UMUR 2)Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel, John M: Cimbala |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 | ||||
Ödevler | 1 | 16 | 16 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |