Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHE306 | ||||
Course Name: | Heat Transfer | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSMAİL CEM PARMAKSIZOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. İ. Cem Parmaksızoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | The student should internalize the meaning of the terminology and physical principles associated with the subject. The student should be able to delineate pertinent transport phenomena for any process or system involving heat transfer. The student should be able to use requisite inputs for computing heat transfer rates and/or material temperatures. The student should be able to develop representative models of real processes and systems and draw conclusions concerning process/system design or performance from attendant analysis of new products in areas such as information technology, biotechnology and pharmacology, alternative energy, and nanotechnology |
Dersin İçeriği: | • The Conservation of Energy Requirement • One-dimensional, steady-state conduction, extended surfaces • Two-dimensional steady state conduction, shape Factor • Transient conduction • Introduction to Convection • Forced convection, external flow • Forced convection, internal flow • Free convection • Boiling and condensation • Heat exchangers • Radiation: Processes and Properties • Radiation Exchange Between Surfaces |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) The student should internalize the meaning of the terminology and physical principles associated with the subject. The student should be able to delineate pertinent transport phenomena for any process or system involving heat transfer. The student should be able to use requisite inputs for computing heat transfer rates and/or material temperatures. The student should be able to develop representative models of real processes and systems and draw conclusions concerning process/system design or performance from attendant analysis of new products in areas such as information technology, biotechnology and pharmacology, alternative energy, and nanotechnology. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Enerjinin korunumu ilkesi | |
2) | • Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi, | |
3) | • Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi, kanatlar | |
4) | • Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi, şekil faktörleri | |
5) | • Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi, şekil faktörleri | |
6) | • Zaman bağlı ısı iletimi | |
8) | • Isı taşınımına giriş • Zorlanmış taşınım, dış akış | |
9) | • Zorlanmış taşınım, İç akış | |
10) | • Doğal taşınım | |
11) | • Kaynama ve yoğuşma | |
12) | • Isı değiştiriciler | |
13) | • Işınım temel kavramlar ve özelikler | |
14) | • Yüzeyler arasında ışınımla ısı geçişi |
Ders Notları / Kitaplar: | • İ. C. Parmaksızoğlu, M. Özdemir, Y. İslamoğlu, Isı Geçişi Denklemler, Bağıntılar, Diyagramlar,Tablolar, E-Kitap, ISBN : 978-625-400-588-6, 2021 |
Diğer Kaynaklar: | • Fundamentals of Heat and Mass Transfer, Frank P. Incropera, David P. DeWitt, Theodore L. Bergman, Adrienne S. Lavine, John Wiley & Sons, Inc.2007. • Heat and Mass Transfer: Fundamentals & Applications, Fourth Edition, Yunus A. Cengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, 2011 • Convection Heat Transfer, Adrian Bejan, John Willey & Sons, ınc. 2004. • Çözümlü Isı İletimi Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2000 • Çözümlü Isı Taşınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2002 • Çözümlü Isı Işınım Problemleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2004 • Örneklerle Isı Transferi, Sadık Kakaç, Tıp Teknik, Yayıncılık, 1998 • Holman, J.P. Heat Transfer, McGrawHill Int, 1994. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 60 | 60 | ||||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 0.1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 3 | 3 | ||||
Toplam İş Yükü | 138 |