Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kimya Mühendisliği Termodinamiğine Giriş, Temel kavramlar |
Ders notları |
2) |
Saf sıvıların hacimsel özellikleri, Hal denklemleri |
DERS NOTLARI |
3) |
Isı etkileri: Duyulur ısı etkileri, Standart reaksiyon ısısı |
DERS NOTLARI |
4) |
Akışkanların termodinamik özellikleri: Temel özellik bağıntıları, Artık Özellikler, Termodinamik diyagramlar |
DERS NOTLARI |
5) |
Çözelti termodinamiği, Temel özellikler arasındaki ilişkiler, Kısmi özellikler, Gibbs Duhem eşitliği, İdeal gaz karışımları, Saf ve karışım halinde fugasite ve fugasite katsayısı, İdeal çözelti, Fark özellikleri |
LECTURE NOTES |
6) |
Çözelti termodinamiği: Saf ve karışım halinde fugasite ve fugasite katsayısı, İdeal çözelti, Fark özellikleri |
DERS NOTLARI |
7) |
Çözelti termodinamiği uygulamaları, Aktivite katsayısı, Lewis Randall kuralı, Gibbs fark enerjisi, Karışmadan kaynaklanan özellik değişimleri, Karışma ısısı |
DERS NOTLARI |
8) |
ARA SINAV |
YOK |
9) |
Buhar-Sıvı Dengesi: |
DERS NOTLARI |
10) |
Buhar-Sıvı Dengesi: Raoult yasası, Modifiye Raoult yasası |
DERS NOTLARI |
11) |
Buhar-sıvı dengesi: Sıvı aktivite katsayıları korelasyonları, K değeri korelasyonları, Flaş hesaplamaları |
DERS NOTLARI |
12) |
Kimyasal reaksiyon dengesi: Denge reaksiyonları, Van’t Hoff eşitliği |
DERS NOTLARI |
13) |
Kimyasal reaksiyon dengesi: Denge sabitinin konsantrasyon bağımlılığı |
Ders notları |
14) |
Kimyasal reaksiyon dengesi: Denge sabitinin konsantrasyon bağımlılığı |
DERS NOTLARI |
15) |
FİNAL SINAVI |
YOK |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kimya Mühendisliği Termodinamiği 2 Ders Notları
1. J. M. Smith, H. C. Van Ness, M. M. Abbott, Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics 7e (The Mcgraw-Hill Chemical Engineering Series)
2. S. I. Sandler, Chemical, Biochemical and Engineering Thermodynamics, 4th Edition, Wiley, 2006.
3. Çengel, Yunus A., “Introduction to Thermodynamics and Heat Transfer”, McGraw_Hill, 1997. |
Diğer Kaynaklar: |
Chemical Engineering Thermodynamics 2 Lecture Notes
1. J. M. Smith, H. C. Van Ness, M. M. Abbott, Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics 7e (The Mcgraw-Hill Chemical Engineering Series)
2. S. I. Sandler, Chemical, Biochemical and Engineering Thermodynamics, 4th Edition, Wiley, 2006.
3. Çengel, Yunus A., “Introduction to Thermodynamics and Heat Transfer”, McGraw_Hill, 1997. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
|
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
|
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|