Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND101
Course Name: Introduction to Industrial Engineering
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstri mühendisliği disiplinine ait temel bilgileri ve konuları öğrencilere aktararak, öğretim süresince elde edecekleri teori ve pratik bilgilere dair farkındalığı artırmaktır.
Dersin İçeriği: Yöneylem ve Verimlilik / Endüstri Mühendisliğinin Tarihi ve Yöneylem Araştırması / Ürün ve Servis Tasarımı / Süreç ve Teknoloji / Kalite Yönetimi / İstatiksel Süreç Kontrolü / Tesis Planlaması / İş Ölçümü ve Ergonomi / Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Tahmin Yöntemleri / Envanter Yönetimi ve Bütünleşik Planlama / Kaynak Planlaması / Malzeme İhtiyaç Planlaması / Simülasyon ve Çizelgeleme / Lineer Programlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci endüstri mühendisliğindeki temel bilgileri edinir ve uygulayabilir.
2) Öğrenci üretim ve hizmet sistemleri hakkında temel bilgiyi alır.
3) Öğrenci lisans derslerinde ve stajlarında neler yapacağını öğrenir.
4) Öğrenci mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir.
5) Öğrenci bilgiye erişebilme ve alanıyla ilgili gelişmeleri izlemeyi ve kendini geliştirme becerisini edinir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Sunum
2) Operasyonlar ve Verimlilik - Endüstri Mühendisliği Tarihi, Operasyon Yönetimi ve Etik Ders Notları
3) Kalite Yönetimi ve Etik Ders Notları
4) Üretim Tezgahları ve Yöntemleri Ders Notları
5) Yer Seçimi Stratejisi - Tesis Planlama Ders Notları
6) Tesis Planlaması Ders Notları
7) İş Etüdü ve Ergonomi Ders Notları
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı -
9) Lojistik, Tedarik Zinciri Yönetimi ve Etik Ders Notları
10) Tahmin Ders Notları
11) Envanter Yönetimi ve Bütünleşik Planlama Ders Notları
12) Kaynak Planlama ve Malzeme İhtiyaç Planlaması Ders Notları
13) Simulasyon ve Çizelgeleme Ders Notları
14) Doğrusal Programlama Ders Notları
14) Doğrusal Programlama Ders Notları
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Jay Heizer, Barry Render, “Operations Management, 11th Edition”, 2014
Amaç, 2nd (updated) Edition, byEliyahu Goldratt, North River Press, 1992
Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Jay Heizer, Barry Render, “Operations Management, 11th Edition”, 2014
Purpose, 2nd (updated) Edition, byEliyahu Goldratt, North River Press, 1992
Lecture Notes

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 3
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 1
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 2
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 3
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 1
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 3 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 4 8
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 2 4 8
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 74