Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA126 | ||||
Course Name: | Basic First Aid | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. TUĞÇE CİNEK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör. HİCRAN GÜLER, ANA LUIZA FERREIRA AYDOĞDU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı acil durumlar karşısında temel ilk yardım uygulamalarını bilmek, bunları doğru ve etkili bir şekilde uygulayabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin konuları erişkin temel yaşam desteği, pediatrik temel yaşam desteği, zehirlenmelerde ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, afet triyajı uygulamaları, solunumsal acillerde ilk yardım, şok durumuna ve göğüs ağrısı durumlarına yaklaşım, kırık ve çıkık durumlarında ilk yardım, göz, kulak ve burun yaralanmalarında ilk yardım, iç ve dış kanama durumlarında ilk yardım, böcek sokmaları ve hayvan ısırıklarında ilk yardım, bilinç bozuklukları ve ciddi hastalık durumlarında ilk yardım, yangın, elektrik çarpması ve trafik kazası durumunda ilk yardım, acil sağlık hizmetleri veçalışma prensipleridir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kanıta dayalı olarak, güncel kılavuz ve tedavi önerileri eşliğinde, hastaların hayata tutunmalarıkatkı sunulabilecek zaman diliminde uygulanabilecek temel ilk yardım uygulamarını başarıyuygulayan, olay yerinde algoritmik, hızlı, doğru kararlar alabilen eczacılar yetiştirmek. 2) İlk yardımı tanımlayabilmeli ve temel ve ileri ilk yardım uygulamaları arasındaki farkları açıklayabilmeli 3) Afet gibi çoklu yaralanmaların olduğu durumlarda, çocuklar ve erişkinler için afet triyajı uygulayabilmeli (START, Jump Start) 4) Erişkin ve pediatrik temel yaşam desteği uygulamalarını yapabilmeli ve COVID-19 şüpheli hastaya yaklaşımda ilk yardım için dikkat edilmesi gerekenleri bilmeli. 5) Otomatik ve yarı otomatik otomatik ekstrenal defibrilatör kullanabilmeli ve kullanırken dikkat edilmesi gerekenleri tanımlayabilmeli, 6) Farklı zehirlenmelere karşı temel ilk yardım uygulayabilmeli, 7) Travmatik yaralanmalar için temel ilk yardım uygulayabilmeli 8) Farklı yanıklar ile karşılaşılması durumunda uygulanması gereken temel ilk yardım basamaklarını bilmeli, 9) Boğulma veya boğulayazma durumlarının yönetiminde temel ilk yardım uygulamalarını hem erişkin hem de pediatrik hasta popülasyonu için uygulayabilmeli, Heimlich manevrasını her yaş grubu için nasıl uygulacağını bilmeli, 10) Böcek sokmaları ve hayvan ısırıkları durumunda uygulanması gereken temel ilk yardım basamaklarını tekip edebilmeli 11) Acil sağlık hizmetleri çalışma prensiplerini temel hatları ile bilmeli, 12) İnme, kalp krizi, astım, kronik obstrüktif akciğer hastalığı gibi ciddi tıbbi durumlarda ve bilinç bozukluğu ile karşılaşılan tıbbi durumlarda uygulanması gereken temel ilk yardım yaklaşımlarını bilmeli, 13) Yangın, elektrik çarpması ve trafik kazası durumlarında takip edilmesi gereken temel ilk yardım uygulamalarını bilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Erişkin Temel Yaşam Desteği | |
2) | Pediatrik Temel Yaşam desteği | |
3) | Zehirlenmelerde İlk Yardım | |
4) | Yaralanmalarda İlk Yardım | |
5) | Afet Triyajı Uygulamaları | |
6) | Solunumsal Acillerde İlk Yardım | |
7) | Şok Durumuna Ve Göğüs Ağrısı Durumlarına Yaklaşım | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Kırık ve Çıkık Durumlarında İlk Yardım | |
10) | Göz, Kulak ve Burun Yaralanmalarında İlk Yardım | |
11) | İç ve Dış Kanama Durumlarında İlk Yardım | |
12) | Böcek Sokmaları ve Hayvan Isırıklarında İlk Yardım | |
13) | Bilinç Bozuklukları ve Ciddi Hastalık Durumlarında İlk Yardım | |
14) | Yangın, Elektrik Çarpması ve Trafik Kazası Durumunda İlk Yardım | |
15) | Acil Sağlık Hizmetleri ve Çalışma Prensipleri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. American Heart Association Temel Yaşam Desteği Kılavuzları (https://www.ahajournals.org/doi/10.1161/CIR.0000000000000916) 2. Eureopean Resuscitation Council Temel Yaşam Desteği Kılavuzları (https://cprguidelines.eu/) Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sunumları (https://acilafet.saglik.gov.tr) |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |