Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM203
Course Name: Mimarlık Tarihi II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MURAT POLAT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Murat POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstri Devrimi öncesi Avrupa mimarlığının temel gelişim çizgisinin irdelenmesi.
Dersin İçeriği: Bizans, Karolenj, Romanesk, Gotik, Rönesans, Barok Dönemleri ve Mimarlıkları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin mimari üretimle ilişkisinin bilincine varmak.
2) Endüstri Dönemi öncesi Avrupa mimarlığı hakkında bilgi edinmek.
3) Endüstri Dönemi öncesi yapım teknikleri hakkında bilgi edinmek.
4) Ortaçağ Avrupa Mimarlığında Strüktürel gelişmeleri kavramak.
5) Doğu Roma/Bizans Mimarlığı ile Ortaçağ Avrupa mimarlığı arasındaki ilişkileri kavramak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğu Roma/ Bizans Mimarlığı Yok
2) Doğu Roma/ Bizans Mimarlığı Yok
3) Batı Roma İmparatorluğunun Yıkılışı, Avrupa Ortaçağına Giriş Yok
4) Karolenj Dönemi Mimarisi Yok
5) Romanesk Mimari Yok
6) Gotik Mimari Yok
7) Gotik Mimari Yok
8) Vize Haftası Yok
9) Rönesans Mimarisi Yok
10) Rönesans Mimarisi Yok
11) Barok Mimari Yok
12) Barok Mimari Yok
13) Yarıyıl Ödevi Bilgilendirmesi - Konu Tekrarı Yok
14) 18. YY Avrupa Mimarlık Ortamı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rodley, L., Byzantine Art and Architecture an İntroduction, Cambridge Press,New York, 1996. Norberg-Schulz, C., Baroque Architecture, Electa, Milan, 1986.
Mango, C., Byzantine Architecture, Electa Rizzoli, New York-Milano, 1985
Diğer Kaynaklar: Rodley, L., Byzantine Art and Architecture an İntroduction, Cambridge Press,New York, 1996. Norberg-Schulz, C., Baroque Architecture, Electa, Milan, 1986.
Mango, C., Byzantine Architecture, Electa Rizzoli, New York-Milano, 1985

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi 2
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak 3
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama 1
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 12
Sunum / Seminer 6 12
Ödevler 13 26
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 80