Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM204
Course Name: Mimarlık Tarihi III
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MURAT POLAT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Murat POLAT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Modernite ve endüstrileşmenin mimari sonuçlarının kavranması.
Dersin İçeriği: 18. yüzyılın sonundan 1960 sonuna dek mimarlık ve kent planlamanın değişimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Modernleşme ve sanayileşmenin mimarlık bağlamındaki etkilerinin bilincine varmak.
2) Endüstri toplumu hakkında bilgi edinmek.
3) Modernist paradigmalar hakkında bilgi edinmek.
4) Modern Mimarlığın öncüleri hakkında bilgi edinmek.
5) Günümüz toplumsal düzeni ve mimarlık örgütlenmesinin temelini kavramak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstri devrimi ve Avrupa’daki siyasi, ekonomik, kültürel, politik değişimler Yok
2) 19.yy Avrupa Mimarlık Ortamı (canlandırmacılık, seçmecilik, tarihselcilik) Yok
3) Mühendisliğin doğuşu, endüstüri kenti, yeni yapı türleri ve üretim biçimleri Yok
4) Uluslararası sergiler Yok
5) Endüstirileşmeye tepkiler ve Arts and Crafts Yok
6) Art Nouveau Akımı Yok
7) Amerika’da Endüstri Devrimi ve Chicago okulu Yok
8) Vize Haftası Yok
9) De Stijl Yok
10) Deutsche Werkbund ve Bauhaus Yok
11) Uluslararası Üslup Yok
12) Uluslararası Üslup Yok
13) Yarıyıl Ödevi Bilgilendirmesi - Konu Tekrarı Yok
14) Post Modernism Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Frampton, Kenneth, Modern Architecture: A Critical History, Thames&Hudson, London, 1997. Benevolo, Leonardo, A History of Modern Architecture, London, 1971.
Roth, Leland Y., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1999
Diğer Kaynaklar: Frampton, Kenneth, Modern Architecture: A Critical History, Thames&Hudson, London, 1997. Benevolo, Leonardo, A History of Modern Architecture, London, 1971.
Roth, Leland Y., Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 1999

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi 2
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak 3
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama 1
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sunum / Seminer 6 12
Ödevler 13 26
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 68