Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM206
Course Name: Dijital Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HANDAN AŞ CEMREK
Dersi Veren(ler): Handan Aş Çemrek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: SketchUp temel eğitim içeriği, öğrencilere bilgisayar destekli tasarım alanında güçlü temeller
kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, Autocad'in temel araçlarını ve komutlarını içermekte olup,
öğrencilere çizim yapma, düzenleme, ölçeklendirme ve 3D modelleme gibi beceriler kazandırmayı
hedeflemektedir. Dönem sonunda öğrenciler, SketchUp programını tam yetkinlik seviyesinde
kullanabilecek ve modelleme, materyal hazırlama, görselleştirme, render imajları ve animasyonları
üretebilecektir. Mimari proje görsel üretimi üzerinde durduğumuz bu ders kapsamında AUTOCAD,
SKETCHUP ve LUMION PROGRAMLARI birlikte çalışması ve proje aktarımlarına da ayrıca değinilecektir.
Dersin İçeriği: İlk haftalarda öğrenciler, SketchUp arayüzü ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olacak, ardından
çeşitli çizim araçları ve düzenleme komutlarına yönelik detaylı bir eğitim alacaklardır. SketchUp'ta
modelleme sürecini kapsamlı bir şekilde ele almakta ve katılımcıların temel modelleme tekniklerini
öğrenmesini sağlamaktadır. Aynı zamanda, programın karmaşık yapısını anlamalarını ve ileri düzey
yetkinlikler kazanmalarını hedeflemektedir. Modelleme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar
vurgulanırken, ΗoutlinerΗ sistemi ve Ηgroup ve componentΗ sistemleri gibi detaylı özelliklerin yanı sıra
SketchUp'ta eklentilerin etkin kullanımı da öğretilmektedir. Her hafta, öğrencilere konuları pekiştirmek
amacıyla örnek uygulamalar ve ödevler vermek, edindikleri bilgileri pratiğe dökme fırsatı sunacaktır.
Dersin devamında Lumion'un etkili kullanımı işlenecektir. Programın temin edilmesi, bilgisayara
yüklenmesi ve dikkat edilmesi gereken noktalar anlatıldıktan sonra örnek bir model üzerinde teknik
özellikler ve gözden kaçan özellikler gösterilmektedir. Materyal oluşturma süreci detaylı olarak ele
alınırken, farklı konuları içeren Lumion'un çeşitli seviyelerdeki kullanımı öğretilmektedir. Live-Sync
plugini ile modelin Lumion'a aktarılması, layerlar, efektler, ışık sistemleri, animasyonlar ve render alma
süreçleri incelenirken, post-production ile sahnenin zenginleştirilmesi konusu da kapsamlı bir şekilde ele
alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel Modelleme Komutlarını Öğrenecek
2) SketchUp Programı ile Modelleme Yapmayı Öğrenecek
3) Lumion Programını Kullanmayı Öğrenecek
4) SketchUp ve Autocad Programları Beraber Çalışmayı Öğrenecek
5) Render Görselleri ve Animasyon Videosu Üretebilecek
6) Mutfak Modelleme, Villa Modelleme, Apartman Modelleme Örnekleri ile Programlar Üzerinde Deneyim Kazanacak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma – Ders içeriğinin ve izlencenin açıklanması. Soru–Cevap Yok
2) SketchUp Giriş – SketchUp Kurulum, Arayüz, Navigasyon Araçları Yok
3) Solid Tools Araç çubuğu – Katmanlar TAGS – Outliner Dış hat Tablosu model iç organizasyonu Yok
4) SketchUp Preferences Tercihler͕ Eklentiler ve Diğer Ayarlar Yok
5) JHS Toolbar 1-2-3 – Split Tool – QuadFace Tools Eklentisi 1-2-3 – Shape Tools Eklentisi Temel Şekiller – Smart Offset Akıllı Öteleme İşlemi – Clothworks Plugin Yok
6) Fredo Tools 1-6 – Flowify Eklentisi – Solid Inspector Yok
7) UYGULAMALAR Yok
8) Vize Haftası Yok
9) İleri SketchUp Yok
10) İleri SketchUp Yok
11) Peyzaj ve Model Düzenleme Yok
12) Lumion Pro Yok
13) Güneş ve Gölge Efektleri Yok
14) SketchUp ve Lumion Pro Birleşik Uygulaması Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: https://support.lumion.com/hc/en-us/articles/4404675352978-Your-Guide-to-Learning-Lumion
https://help.sketchup.com/en/sketchup/getting-started-sketchup
Diğer Kaynaklar: https://support.lumion.com/hc/en-us/articles/4404675352978-Your-Guide-to-Learning-Lumion
https://help.sketchup.com/en/sketchup/getting-started-sketchup

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi 3
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi 1
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Uygulama 13 26
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 86