Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM208 | ||||
Course Name: | Çelik Yapılar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. DOĞAN TÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Y. Müh. Doğan Türk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir çelik iskelet sistemin, uygulamaya yönelik tasarım ölçütlerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği: | Çelik yapı, malzemesi, üretim biçimleri ve özellikleri, çelik yapının üstün ve zayıf yönleri, birleşim elemanları, çelik çubuk en kesitleri, kolonlar, ekleri, kolon ayakları ve temele bağlanması. Dolu ve boşluklu gövdeli kirişler, düzlem kafes oluşturma, mesnetler ve düğüm noktalarının düzenlenmesi, çelik çerçeve oluşturma esasları, rijitlik bağlantılarının düzenlenmesi, çelik yapıda kullanılan döşeme ve çatılar, döşemelerin sisteme bağlanması, yatay ve düşey stabilite sağlanması, cephe elemanları, cephe elemanlarının sisteme bağlanması, çelik proje tasarımı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çelik yapıların tarihçesi ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olma 2) Bir çelik iskelet sistemin, uygulamaya yönelik tasarım ölçütleri konusunda bilgi sahibi olma 3) Çelik yapının üstün ve zayıf yönleri hakkında bilgi sahibi olma 4) Çelik yapının, malzemesi, üretim biçimleri ve özelliklerin öğrenilmesi 5) Çelik proje tasarımı yapabilme becerisi edinme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanım, çelik ürünlerin kullanım alanları | Yok |
1) | Tanım, çelik ürünlerin kullanım alanları | Yok |
2) | Çelik malzeme özellikleri, çelik yapıların kısa tarihçesi | Yok |
3) | Çelik kirişler ve tipleri | Yok |
4) | Çelik kolonlar ve tipleri | Yok |
5) | Çelik kiriş-kolon birleşimler | Yok |
6) | Çerçeve taşıyıcı sistem elemanlarının yerleştirilmesi | Yok |
7) | Çerçeve taşıyıcı sistem elemanlarının yerleştirilmesi | Yok |
8) | Vize Haftası | Yok |
9) | Kiriş - kolon birleşimleri | Yok |
10) | Döşeme ve çatı sistemleri ile sisteme birleşimleri | Yok |
11) | Taşıyıcı sistemin düşey ve yatay stabilitesi | Yok |
12) | Kaplama sistemi ve bunların sistemle birleşimi | Yok |
13) | Proje değerlendirmesi | Yok |
14) | Proje değerlendirmesi | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Salmon, C.G., Johnson J.E., Malhas, F.A., Steel Structures. Design and Behaviour. 5th Ed., Pearson International Edition, 2009. MacGinley, T.J., Steel Structures. Practical Design Guides. E Hayward, A. Weare, F., Steel Detailers’ Manual, 2th Ed revised by A.C.Oakhill., Blackwell Science, 2002. Deren, H., Uzgider, E., Pirolu, F., Çağlayan, Ö., Çelik Yapılar, Seçkin Yayıncılık, 2003. American Institute Of Steel Construction, Designing with Structural Steel. A Guide for Architects. 2nd Ed., AISC, 2002. Owens, G.W., Knowles, P.R., Steel Designers’ Manual, 5th Ed., Blackwell Science, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | Salmon, C.G., Johnson J.E., Malhas, F.A., Steel Structures. Design and Behaviour. 5th Ed., Pearson International Edition, 2009. MacGinley, T.J., Steel Structures. Practical Design Guides. E Hayward, A. Weare, F., Steel Detailers’ Manual, 2th Ed revised by A.C.Oakhill., Blackwell Science, 2002. Deren, H., Uzgider, E., Pirolu, F., Çağlayan, Ö., Çelik Yapılar, Seçkin Yayıncılık, 2003. American Institute Of Steel Construction, Designing with Structural Steel. A Guide for Architects. 2nd Ed., AISC, 2002. Owens, G.W., Knowles, P.R., Steel Designers’ Manual, 5th Ed., Blackwell Science, 2000. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi | |
2) | Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi | |
3) | Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak | |
4) | Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak | |
5) | Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek | 1 |
6) | Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi | |
7) | Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak | 3 |
8) | Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama | 2 |
9) | Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak | 1 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |