Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM102 | ||||
Course Name: | Genel Kimya II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Hakan Serbest | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin lisans öğrenimi boyunca çalışmalarına temel oluşturacak kimya temel bilgileri hakkında temel bir bilgi önermek. |
Dersin İçeriği: | Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmıştır. Öğrenciler, Genel Kimya kavramı kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal olaylara yaklaşırken kapasitelerini arttıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda deneyim ve yetenek kazanılacaktır. Bu kazanımlar, kendi meslekleri ile ilgili ileri çalışmalarına hazırlanmalarını sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Asitler ve Bazlar | |
2) | Asit Baz Dengeleri | |
3) | Çözünürlük ve Kompleks İyon Dengeleri | |
4) | Kısa Sınav, Kimyasal Kinetiğe giriş | |
5) | Kimyasal Kinetik Reaksiyon Hızı ve Kimyasal Tepkime Mekanizması | |
6) | Kimyasal Kinetik, Kimyasal Tepkime Hızlarının Belirlenmesi | |
7) | Electrokimya | |
8) | Arasına | |
9) | Kompleks İyonlar ve Koordinasyon Bileşikleri | |
10) | Katı ve Sıvılarda Moleküllerarası Kuvvetler | |
11) | Çözeltilerde Moleküllerarası Kuvvetler | |
12) | Kısa Sınav 2 | |
13) | Organik Kimyaya Giriş | |
14) | Organik Kimya, Dönemsonu Değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Diğer Kaynaklar: | General Chemistry-Principles and Modern Applications Pearson Education Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 8 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Laboratuvar | 8 | 2 | 16 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 16 | 64 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Rapor Teslimi | 8 | 4 | 32 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 166 |