Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş (introducción al curso) |
|
2) |
Arapçadan İspanyolcaya geçmiş kelimeler (Una breve historia del español o castellano, la influencia del árabe en la idóma), İspanyolca alfabe (El alfabeto español), 0-10 arası sayılar (Los números dal 0 al 10)
|
|
3) |
Selamlaşma, isim soyad söyleme (Saludar y despedirse), Şahıs zamirleri (Los pronombres personales), İspanyolca okunuşlar ve sesler (La pronounciación de las sílabas y sonidos en español)
|
|
4) |
Milliyet ve ülkeler (Los países y las nacionalidades), meslekler (Las profesiones), dişi ve erkek takıları (El artículo determinado) 0-20 arası sayılar (Los números del 0 al 20)
|
|
5) |
Sahip olmak,var olmak ve olmak filleri (Los verbos: ser /estar/tener/hay), Soru kipleri, çoğul ekler (La concordancia fem/mas y sing/plural de los sustantivos y sus adjetivos), 0-60 arası sayılar (Los números dal 0 al 20)
|
|
6) |
Sıralama sayıları (Los números ordinales), Zevk ve tercihleri olumlama ve aksi görüş bildirme (Preguntar sobre los gustos), e-mailini sorma ve yazdırma (Decir y escribir el correo electrónico)
|
|
7) |
Yiyecek ve içeceklerden konuşma (La comida y los alimentos), Düzenli fillerin geniş zaman çekim kuralları ar/er/ir li fiiller (Los verbos regulares e irregulares en español, ar/er/ir ..las reglas de conjugación en presente de indicativo), istemek ve hoşlanmak fiilleri (el verbo querer), ek meslekler ve meslek sorma (Más profesiones y preguntar por la prefesión)
|
|
8) |
Tarih,yıl,aylar (fechas, años, meses), Haftanın günleri, ve mevsimler (los días del semana, las estaciones), 60-100 arası sayılar (los números dal 60 al 100)
|
|
9) |
Renkler, nesneler, eşyalar (Los colores y objetos /los muebles), Yer bildirme (Decir la ubicación de los objetos), Yer edatları: üstünde ,altında,yanında vs (Los adverbios del lugar: Encima de/debajo de/enfrente de etc…)
|
|
10) |
Boy, kilo, fiziksel özellikler (Decir y describir las características físicas) |
|
11) |
Kıyafetler ve alışveriş (la ropa y comprar en tiendas), işaret zamirleri (los demostrativos)
|
|
12) |
Yön bildirme, evin bölümleri (la dirección, La ubicación, La casa y su partes)
|
|
13) |
Yolculuk (Viajar y hacer excursiones), boş zaman (El tiempo libre/al aire libre)
|
|
14) |
Genel tekrar (Repaso general) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme |
4 |
2) |
Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
3) |
Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme |
1 |
4) |
Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme |
1 |
5) |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
2 |
6) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme |
5 |
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme |
5 |
10) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme |
1 |
11) |
Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme |
1 |