Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK305 | ||||
Course Name: | Makine Laboratuvarı II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NURULLAH HULKİ TANRIYAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi kapsamında öğrencilere makine atölyelerinde kullanılan orta seviyede bilgi gerektiren alet edevatın kullanımının öğrenilmesi, makinaların çalışmasını sağlayan elektrik aksamın çalışmasının öğrenilmesi, modelleme ile bilgisayar ortamında yapılabilecek mekanik çalışmaların tanıtılması, akışkanlar mekaniği ve ısı geçişi uygulamalarının gösterilmesi |
Dersin İçeriği: | ANSYS Modelleme Yazılımı ile Statik ve Mukavemet Uygulamaları CNC Torna Kullanımı CNC Freze Kullanımı 3D Yazıcı Kullanımı Teknik Gezi (CNC Torna, CNC Freze) Saç ve Boru Büküm Uygulaması PPRC Boru Bağlantı Uygulaması Elektrikli Motor Türleri ve Sürücü Bağlantıları Makinalarda Kullanılan Sensörler Akışkanlarda Bernoulli Uygulaması Hidrolik Pompa Kullanımı Pnömatik Bağlantı Elemanlarının Tanıtımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teorik makine mühendisliği derslerinin pratik uygulamalarını görme 2) Mühendislik Simülasyon Yazılımları İle Bilgisayar Destekli Uygulamalar Yapma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ANSYS Modelleme Yazılımı ile Statik ve Mukavemet Uygulamaları CNC Torna Kullanımı CNC Freze Kullanımı 3D Yazıcı Kullanımı Teknik Gezi (CNC Torna, CNC Freze) Saç ve Boru Büküm Uygulaması PPRC Boru Bağlantı Uygulaması Elektrikli Motor Türleri ve Sürücü Bağlantıları Makinalarda Kullanılan Sensörler Akışkanlarda Bernoulli Uygulaması Hidrolik Pompa Kullanımı Pnömatik Bağlantı Elemanlarının Tanıtımı | Deney Föyleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Deney Föyleri |
Diğer Kaynaklar: | Deney Föyleri |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 8 | 80 | ||||
Proje | 1 | 42 | 42 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |