Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI310
Course Name: Klinik Psikoloji I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN
Dersi Veren(ler): Dr. Zeynep Pınar Cohen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin klinik psikoloji ile ilgili giriş bilgisi ve klinik psikolojinin temel kavramlarları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği klinik psikolojinin tarihi, temel özellikleri, uygulama alanları, ölçme araçları, klinik müdahalenin temel özellikleri ve kuramsal yaklaşımlardan psikodinamik, insancıl, davranışçı, bilişsel davranışçı psikoterapilerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik psikolojinin temel kavramları hakkında bilgi sahibidir
2) Klinik psikolojinin kuramsal altyapısı hakkında bilgi sahibidir
3) Klinik psikoloji bilgisinin uygulama alanlarını tanıyabilir
4) Klinik psikoloji alanında mesleki konuları bilir
5) Klinik psikoloji alanında lisansüstü eğitim hakkında bilgi sahibidir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik psikoloji nedir?
2) Klinik psikolojinin geçmişi ve bugünü
3) Klinik değerlendirmenin temel özellikleri
4) Klinik değerlendirmenin temel özellikleri (devam)
5) Klinik psikolojide görüşme ve gözlem
6) Klinik psikolojide görüşme ve gözlem (devam)
7) Klinik psikolojide ölçme
8) Klinik psikolojide ölçme (devam)
9) Klinik müdahalelerin temel özellikleri
10) Klinik müdahalelerin temel özellikleri (devam)
11) Psikodinamik ve insancıl psikoterapiler
12) Psikodinamik ve insancıl psikoterapiler (devam)
13) Davranışçı ve bilişsel-davranışçı psikoterapiler
14) Davranışçı ve bilişsel-davranışçı psikoterapiler (devam)
14) Davranışçı ve bilişsel-davranışçı psikoterapiler (devam)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Kramer G.P, Phares, Bernestein D.A. Klinik Psikolojiye Giriş. Mentis Yayıncılık, 2014.
2. Konu ile ilgili alanyazından makaleler, sunum içerikleri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 5 6 30
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 181