Psikoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI311
Course Name: Klinik Psikoloji II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN
Dersi Veren(ler): Dr. Zeynep Pınar Cohen
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin klinik psikolojinin temel uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu derste öğrencilerin klinik psikolojide müdahale biçimleri, alandaki araştırmalar, çocuk, sağlık, adli klinik psikoloji ve nöropsikoloji konularında ve mesleki ve lisansüstü eğitim konuları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klinik psikolojinin temel kavramları hakkında bilgi sahibidir
2) Klinik psikolojinin kuramsal altyapısı hakkında bilgi sahibidir
3) Klinik psikoloji bilgisinin uygulama alanlarını tanıyabilir
4) Klinik psikoloji alanında mesleki konuları bilir
5) Klinik psikoloji alanında lisansüstü eğitim hakkında bilgi sahibidir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik müdahalenin alternatif biçimleri
2) Klinik müdahalenin alternatif biçimleri (devam)
3) Klinik müdahale üzerine araştırmalar
4) Klinik müdahale üzerine araştırmalar (devam)
5) Klinik çocuk psikolojisi
6) Klinik çocuk psikolojisi (devam)
7) Sağlık psikolojisi
8) Sağlık psikolojisi (devam)
9) Klinik nöropsikoloji
10) Klinik nöropsikoloji (devam)
11) Adli psikoloji
12) Adli psikoloji (devam)
13) Klinik psikolojide mesleki konular
14) Klinik psikolojide lisansüstü eğitim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %