İngilizce Mütercim ve Tercümanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SPA302 | ||||
Course Name: | Spanish VI | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA AYLİN AKIN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, farklı türlerde metinlerin ve dilbilgisi yapılarının incelemesi yolu ile İspanyolca dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, farklı metin türleri ve konular üzerine İspanyolca okuduğunu anlama ve yazma etkinlikleri konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Betimleme, açıklama, tartışma gibi çeşitli yazı türlerinin tekniklerine uygun kompozisyon yazabilme 2) Yazma becerilerini geliştirmek için gereken kaynakları derleyebilme 3) Okuma ve yazma becerileriyle ilgili alıştırmalar yaparken dil ve sözcük bilgilerini geliştirebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı (introducción al curso) | |
2) | Ortaç kipi (el participio) | |
3) | Zaman uyumu (acuerdo de tiempos) | |
4) | Doğrudan anlatım (discurso directo) | |
5) | Dolaylı anlatım (discurso indirecto) | |
6) | Dolaylı anlatım (discurso indirecto) | |
7) | Şart kipinde zaman uyumu (acuerdo de tiempos en el condicional) | |
8) | Film gösterimi (proyección de una película) | |
9) | Filmle ilgili tartışma (discusión sobre la película) | |
10) | Filmle ilgili yazma çalışması (ejercicio de escritura sobre la película) | |
11) | Kitap okuma ve sözlü çeviri alıştırmaları (leer un libro y ejercicios de interpretación) | |
12) | Yazılı çeviri alıştırmaları (ejercicios de traducción) | |
13) | Kompozisyon yazma çalışması (ejercicio de redacción de ensayos) | |
14) | Genel tekrar (repaso general) |
Ders Notları / Kitaplar: | - Espa¨nol libro de ejercicios, nivel B2 avanzado. Enforex. - Aula Internacional 3. Difusión. - İnci Kut. Türkçe-İspanyolca/İspanyolca-Türkçe Sözlük. |
Diğer Kaynaklar: | - Espa¨nol libro de ejercicios, nivel B2 avanzado. Enforex. - Aula Internacional 3. Difusión. - İnci Kut. Türkçe-İspanyolca/İspanyolca-Türkçe Sözlük. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme | 4 |
2) | Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme | 3 |
3) | Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme | 3 |
4) | Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme | 3 |
5) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
6) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme | 5 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme | 5 |
10) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme | 2 |
11) | Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 10 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ödevler | 10 | 4 | 40 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 172 |