Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA219 | ||||
Course Name: | Farmasötik Botanik I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU KURULDAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Abdülkerim Alpınar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Botanik nomenklatürü, isim ve epitetlerin oluşturulması, herbaryum yöntemleri, etnofarmakolojik çalışmaları, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve ve tohum terminolojisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Farmasötik Botaniğe giriş 2. Botanik Nomenklatürü 3. İsim ve epitetlerin oluşturulması 4. Noktalama, semboller & standart kısaltmalar, yetişme ortamları, coğrafi yerler, renkler 5. Türkiye’nin Bitki Biyoçeşitliliği 6. Herbaryum Yöntemleri 7. Türkiye’de Etnofarmakolojik Çalışmalar 8. Ara sınav 9. Kök Terminolojisi 10. Gövde Terminolojisi 11. Yaprak Terminolojisi 12. Çiçek Terminolojisi 13. Meyve Terminolojisi 14. Tohum Terminolojisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Botanik nomenklatürü, isim ve epitetlerin oluşturulması, herbaryum yöntemleri, etnofarmakolojik çalışmaları, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve ve tohum terminolojisini öğretmektir. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yok | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House. 2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78). 3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House. 2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78). 3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 1 | 4 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 90 |