PHA219 Pharmaceutical Botany IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA219
Course Name: Farmasötik Botanik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU KURULDAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Abdülkerim Alpınar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Botanik nomenklatürü, isim ve epitetlerin oluşturulması, herbaryum yöntemleri, etnofarmakolojik çalışmaları, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve ve tohum terminolojisini öğretmektir.
Dersin İçeriği: 1. Farmasötik Botaniğe giriş
2. Botanik Nomenklatürü
3. İsim ve epitetlerin oluşturulması
4. Noktalama, semboller & standart kısaltmalar, yetişme ortamları, coğrafi yerler, renkler
5. Türkiye’nin Bitki Biyoçeşitliliği
6. Herbaryum Yöntemleri
7. Türkiye’de Etnofarmakolojik Çalışmalar
8. Ara sınav
9. Kök Terminolojisi
10. Gövde Terminolojisi
11. Yaprak Terminolojisi
12. Çiçek Terminolojisi
13. Meyve Terminolojisi
14. Tohum Terminolojisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Botanik nomenklatürü, isim ve epitetlerin oluşturulması, herbaryum yöntemleri, etnofarmakolojik çalışmaları, kök, gövde, yaprak, çiçek, meyve ve tohum terminolojisini öğretmektir. Eczacılık ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığını birleştirebilen, deneysel beceriyi üst düzeyde edinmiş, eğitim, araştırma ve uygulamada toplum ve endüstriye katkı sağlayan eczacılar yetişebilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yok Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House.
2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78).
3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi.
Diğer Kaynaklar: 1. Khan, A. (2002). Plant anatomy and physiology. Gyan Publishing House.
2. Tanker, N., Koyuncu, M., & Coşkun, M. (1998). Farmasötik botanik. Ankara Üniv. Eczacılık Fak. Yayınları, Ders Kitapları, (78).
3. Baytop, A. (1996). Farmasötik botanik ders kitabı. İstanbul Üniversitesi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90