Tıp
Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: TIP400.05
Course Name: Kardiyoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAŞAR MERYEM YEŞİM ÜNLÜÇERÇİ
Dersi Veren(ler): Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, kalp hastalarına yaklaşım, koruyucu sağlık önlemlerinin uygulanması, kalp hastalıklarının tanı ve ayırıcı tanısını yapabilmek, kalp hastalarına birinci basamak proflaksisi ve tedavisini uygulamak ve endikasyon üzerine kalp hastalarını ileri sağlık birimlerine sevk etmek için gereken bilgi, beceri ve tutumları aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Kardiyovasküler sistem hastalıklı olguları tanıyabilme ve değerlendirme, kliniğe özgü testlerin değerlendirilmesi, kliniğe özgü girişimsel işlemler, serviste girişim yapılmış ve tıbbi tedavi ile izlenen hastalarının takibi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel kardiyovasküler hastalıklara yönelik semptomatolojiyi ve tedavi süreçlerini bilir.
2) Acil kardiyolojik olaylara yaklaşımı bilir ve uygular.
3) Kardiyovasküler sistem muayenesini, EKG yorumlamayı, kalp krizi geçiren hastayı tanyarak ilk müdahalesini yapabilmeyi bilir. Aritmileri, hipertansiyon, kalp yetersizliği, senkop, infektif endokardit, kolesterol yüksekliği ve kalp kapak hastalığı olan hastaları teşhis ve tedavi edebilir. Efor, holter, EKG, EKO, tilt testi, koroner anjiyografi gibi tetkikleri bilir ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kardiyolojiye giriş, anamnez, muayene, basit EKG
2) Göğüs ağrısı ile gelen hastaya yaklaşım, ST elevasyon MI, Non-ST elevasyon MI, Koroner arter hastalığı, Kalp yetmezliği, Kapak Hastalıkları, Aritmiler, Senkop, Hipertansiyon, Pulmoner vasküler hastalık, ani ölüm
3) Kardiyak testler, Kalp pilleri ve defibrilatör implantlar, kardiyak invaziv işlemler
4) Staj sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. 3
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir 3
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. 3
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. 3
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. 3
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. 3
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. 3
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. 3
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. 3
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. 3
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. 3
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. 3
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. 3
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. 3
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. 3
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. 3
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. 3
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. 3
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Derse Özgü Staj 1 100 100
Toplam İş Yükü 200