Ders Kodu: |
MED300.01 |
Course Name: |
Semiyoloji Kurulu |
Ders Yarıyılı: |
Güz
|
Ders Kredileri: |
|
Öğretim Dili: |
EN |
Ders Koşulu: |
|
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: |
Hayır |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
TYYÇ:7. Düzey |
QF-EHEA:2. Düzey |
EQF-LLL:7. Düzey |
|
Dersin Veriliş Şekli: |
|
Dersin Koordinatörü: |
AYŞEGÜL HANİKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Atakan Yeşil,Necati Örmeci,Ozan Kocakaya,Gültekin Karakuş,Metin Şenol,Serpil Baysal,Bülent Tutluoğlu,Volkan Turan,Atahan Çağatay,Ömer Önder Önder,İhsan Karaman,Yıldız Değirmenci,Selçuk Şen,Yeşin Üresin |
Dersin Yardımcıları: |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İÇ HASTALIKLARI-Sindirim Sistemi Muayenesi,Sindirim Sistemi Hastalıklarında Anamnez,Klinik Muayeneye Giriş,Genel Durum Muayenesi,Endokrin Sistem Semiyolojisi ve Muayene Metodları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
2) KARDİYOLOJİ-Kalp hastalıklarında anamnez,Kardiyovasküler sistem muayenesi
3) GENEL CERRAHİ-Asepsi antisepsi,2-Akut karın hastalıkları semiyolojisi,3-Travmaya genel yaklaşım ve acil yardım ilkeleri ,4-Meme muayenesi ,5-Fıtık muayenesi ,6-Anorektal muayene hakkında bilgi sahibi olmaktır.
4) ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI-1-Çocuk ve ergende öykü ,2-Çocuk ve ergende fizik muayene,3-Yenidoğanın fizik muayenesi ve özellikleri ,5-Emzirme danışmanlığına giriş,Çocukta sistem semiyolojisi,Çocuk Güvenliği hakkında bilgi sahibi olmaktır
5) ENFEKSİYON HASTALIKLARI-1-Enfeksiyon hastalıklarında genel kavramlar - genel bilgi ,2-Enfeksiyon hastalıklarına karşı koruyucu mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olmaktır
6) FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON-Eklem Muayenesi hakkında bilgi sahibi olmaktır
7) KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM. Jinekolojik Anamnez ve muayene,2-Obstetrik Anamnez Muayene hakkında bilgi sahibi olmaktır.
8) TIBBİ FARMAKOLOJİ-Genel Farmakoloji hakkında bilgi sahibi olmaktır
9) GÖĞÜS HASTALIKLARI-Solunum Sistemi Muayenesi Ve Solunum Hastalıklarında Anamnez konusunda bilgi sahibi olmaktır
10) NÖROLOJİ-Sinir Sistemi Muayenesi hakkında bilgi sahibi olmaktır
11) ÜROLOJİ-Genitoüriner Sistem Muayenesi Hakkında Bilgi sahibi olmaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çocuk Sağlığı & Hastalıkları-Çocuk Ve Ergende Öykü,Çocuk ve ergende fizik muayene,Yenidoğanın fizik muayenesi ve bakımı
Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji-Enfeksiyon hastalıklarında genel kavramlar - genel bilgi,Enfeksiyon hastalıklarına karşı koruyucu mekanizmalar
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon -Eklem Muayenesi
İç Hastalıkları-Klinik Muayeneye Giriş,Genel Durum Muayenesi,Sindirim sisteminin muayenesi ,Sindirim sistemi hastalıklarında anamnez |
|
2) |
Tıbbi Farmakoloji -Farmakolojiye giriş , İlaç geliştirme ve klinik araştırmalar
Çocuk Sağlığı & Hastalıkları - Emzirme danışmanlığı ,Çocukta sistem semiyolojisi
Kardiyoloji -Kalp hastalıklarında anamnez ,Kardiyovasküler sistem muayenesi
Genel Cerrahi-Asepsi antisepsi ,Akut karın hastalıkları semiyolojisi, Travmaya genel yaklaşım ve acil yardım ilkeleri
Kadın Hastalıkları & Doğum -Jinekolojik anamnez ve muayene
|
|
3) |
İç Hastalıkları -Endokrin sistem semiyolojisi ve muayene metodları
Nöroloji-Sinir Sistemi Muayenesi
Kadın Hastalıkları & Doğum -Obstetrik anamnez ve muayene
Çocuk Sağlığı & Hastalıkları -Çocukta Sistem Semiyolojisi Ve Çocuk Güvenliği
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Eklem muayenesi
Genel Cerrahi -Meme muayenesi ,Fıtık muayenesi ,Anorektal muayene |
|
4) |
Tıbbi Farmakoloji - Genel Farmakoloji
Göğüs Hastalıkları -Solunum sistemi muayenesi ,Solunum sistemi hastalıklarında anamnez
Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Eklem muayenesi
Üroloji -Ürolojik açıdan genitoüriner sistem muayenesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. |
|
3) |
Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir |
|
4) |
Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. |
|
5) |
Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. |
|
6) |
Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. |
|
7) |
Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. |
|
8) |
Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. |
|
10) |
En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. |
|
11) |
Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. |
|
12) |
Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. |
|
13) |
Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. |
|
14) |
Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. |
|
15) |
Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. |
|
16) |
Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. |
|
17) |
Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. |
|
18) |
Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. |
|
19) |
Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. |
|
20) |
Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
|