İngiliz Dili ve Edebiyatı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FRE112
Course Name: Fransızca II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: FRE111 - French I
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Ayşın Karanfilli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin genel amacı, öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1(Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveriş konuları hakkında bilgiler içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir.
2) Diyalog tamamlayabilecek ve ilgili soruları cevaplayabilir
4) Dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir
5) Günlük faaliyetleri hakkında konuşabilir
6) Kişisel bilgi verebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orientation / Course Introduction Course Memo
3) Dialogues during a meal, food Course Book and other resource
4) Traveling, and vocabulary, way finding Course Book and other resources
5) Verbs needed to deal with a problem Course Book and other resources
6) Words related to weather and travel situations Course Book and other resources
7) Verbs of being able to compare while shopping Course Book and other resources
8) Activity and leisure request modals Course Book and other resources
9) Talking about time, working life words and negative suffixes Course Book and other resources
10) Communicating with friends on social media using the language of communication Course Book and other resources
11) Conditions of the house, location, rental. Course Book and other resources
12) Modals and words in which he can give his own opinion Course Book and other resources
13) Telling what they have done using the past and future tense Course Book and other resources
14) Revision

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1 - Cahier d`exercices. Hachette.,
-Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1- -Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1 - Cahier d'exercices. Hachette.
-Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1- Livre de l'élève. Hachette.
-Grégoire, M. (2018). Grammaire progressive du français - Niveau débutant (A1). Clé international.
Diğer Kaynaklar: -Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1 - Cahier d`exercices. Hachette.
-Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1- -Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1 - Cahier d'exercices. Hachette.
-Capelle, G., & Menand, R. (2008). Le Nouveau Taxi ! 1- Livre de l'élève. Hachette.
-Grégoire, M. (2018). Grammaire progressive du français - Niveau débutant (A1). Clé international.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek.
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak.
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak.
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak.
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır.
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek.
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek.
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 14 1 14
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 115