Kimya Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: BDT102
Course Name: Bilgisayar Destekli Teknik Resim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersi Veren(ler): MEHMET ERMAN ÇALIŞKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencinin bir 3 boyutlu çizim programı ile özel nitelikli sayılamayacak çizimlerini yapabilmesi için gerekli adım ve metotları öğrenmesi ve çizilen parçayı proje formatına uygun girdilerle kaydedebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: • Yeni parça ve malzeme tanımlama
• 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme
• 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları
• Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi
• “Pattern” uygulamaları
• “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi
• Farklı dosya türlerinin tanıtılması
• “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması
• “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi
• “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri
• İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi
• Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma
• “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3 Boyutlu Parça Çizebilme
2) 3 Boyutlu Parçadan 2 Boyutlu Teknik Resim Hazırlama
3) 3 Boyutlu Parçaların Montajını Yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Yeni parça ve malzeme tanımlama • 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme • 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları • Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi • “Pattern” uygulamaları • “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması • “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi • “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi • Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma • “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları • Autodesk Inventor Tutorial • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Autodesk Inventor Tutorial
Diğer Kaynaklar: • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 1
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 30
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 150