Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CAD102
Course Name: Computer Aided Drawing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında öğrencinin bir 3 boyutlu çizim programı ile özel nitelikli sayılamayacak çizimlerini yapabilmesi için gerekli adım ve metotları öğrenmesi ve çizilen parçayı proje formatına uygun girdilerle kaydedebilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: • Yeni parça ve malzeme tanımlama
• 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme
• 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları
• Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi
• “Pattern” uygulamaları
• “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi
• Farklı dosya türlerinin tanıtılması
• “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması
• “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi
• “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri
• İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi
• Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma
• “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3 Boyutlu Parça Çizebilme
2) 3 Boyutlu Parçadan 2 Boyutlu Teknik Resim Hazırlama
3) 3 Boyutlu Parçaların Montajını Yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Yeni parça ve malzeme tanımlama • 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme • 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları • Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi • “Pattern” uygulamaları • “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması • “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi • “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi • Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma • “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları • Autodesk Inventor Tutorial • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Autodesk Inventor Tutorial
Diğer Kaynaklar: • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 2
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 1
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 2
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 1
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 2
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 30
Ödev 5 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 150