Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CAD104 | ||||
Course Name: | Computer Aided Drawing | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencinin bir 3 boyutlu çizim programı ile özel nitelikli sayılamayacak çizimlerini yapabilmesi için gerekli adım ve metotları öğrenmesi ve çizilen parçayı proje formatına uygun girdilerle kaydedebilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | • Yeni parça ve malzeme tanımlama • 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme • 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları • Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi • “Pattern” uygulamaları • “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması • “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi • “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi • Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma • “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 3 Boyutlu Parça Çizebilme 2) 3 Boyutlu Parçadan 2 Boyutlu Teknik Resim Hazırlama 3) 3 Boyutlu Parçaların Montajını Yapabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Yeni parça ve malzeme tanımlama • 2 Boyutlu çizim başlatma ve bunu “Extrude” komutu ile 3 boyutlu resme çevirme • 2 boyutlu çizim yapılması ve bunları “Extrude” ve Revolve komutları ile 3 boyuta çevirme uygulamaları • Referans noktası, eğrisi veya düzleminin belirlenmesi • “Pattern” uygulamaları • “Constraint” menüsünden farklı sabitleme uygulamalarının öğrenilmesi • Farklı dosya türlerinin tanıtılması • “New Part” seçimi ile tek bir parçanın içerisinde farklı parça tanımlanması • “Sweep”, “Loft”, “Hole”, “Fillet”, “Chamfer” komutlarının öğrenilmesi • “Plane” ile yeni düzlem tanımlama alternatifleri • İmalat resimlerinin proje dosyası olarak yazılımda kaydedilmesi • Parça Dosyasından 2 Boyutlu Teknik Resim Dosyası Oluşturma • “Mate” komutu ile basit montaj uygulamaları | • Autodesk Inventor Tutorial • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson. |
Ders Notları / Kitaplar: | • Autodesk Inventor Tutorial |
Diğer Kaynaklar: | • Frederick E. Giesecke, Technical Drawing with Engineering Graphics, Pearson. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 1 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 30 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Uygulama | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 5 | 4 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |