CHE402 Graduation ProjectInstitutional InformationDegree Programs Chemical Engineering(English)Information For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Chemical Engineering(English)

Preview

Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Course General Introduction Information

Course Code: CHE402
Course Name: Graduation Project
Course Semester: Spring
Course Credits:
ECTS
5
Language of instruction: EN
Course Requirement:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Course Purpose and Content

Course Objectives: Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık
Course Content: Konu belirleme, ilgili literatür taraması, deneysel çalımalar, analiz çalışmaları, raporların hazırlanması, sonuç ve değerlendirme, öneriler, referansların derlenmesi, yazılı ve sözlü sunum

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
1) Mühendislik ve Kimya Mühendisliği Alanında Literatürü Takip Etmeyi ve Araştırma Yapmayı Öğrenmek;
2) Kimyasal madde ve materyalleri kullanarak tasarım geliştirme. Yöntem ve metota karar verme.
3) Çalışmayla ilgili kavramları özümseme ve diğer disiplinlerle ilişkilendirip, bütünleştirmek.
4) Akademik hayata ve iş hayatına hazırlanmak.
5) Yapılan çalışmayı somut bir tez ve sözlü sunum halinde sunmak

Course Flow Plan

Week Subject Related Preparation
1) Danışmanla görüşerek ön araştırma konusu belirlemek -
2) Belirlenen konular ışığında toplanan literatürün değerlendirilmesi ve konuya sağlayacağı katkıların tartışılması -
3) Ön araştırma ve tartışmalar sonunda ilgili araştırma konusu ve yönteminin belirlenmesi -
4) Belirlenen Bitirme Çalışmasının Tez Kayıt Formu'nun hazırlanması -
5) Tez Bilgi Formunu hazırlaması (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren -
6) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
6) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
7) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
8) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
9) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
10) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
11) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
12) Deney ve analizler ışığında elde edilen verilerin yorumlanması, değerlendirilmesi -
13) Çalışma raporunun tamamlanması. Tez /proje formatında hazırlanması -
13) Çalışma raporunun tamamlanması. Tez /proje formatında hazırlanması -
14) Tamamlanmış projenin bölüm öğrenci ve öğretim elemanlarına sunulması. -

Sources

Course Notes / Textbooks: Seçilen ya da belirlenen Bitirme çalışmasının konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar, makale ve bildiriler.
References: Seçilen ya da belirlenen Bitirme çalışmasının konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar, makale ve bildiriler.

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Medium 3 Highest
       
Program Outcomes Level of Contribution
1) To be able to use advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field 3
2) To be able to interpret and evaluate data using advanced knowledge and skills acquired in the field, to be able to identify and analyze problems, to be able to develop solutions based on research and evidence. 3
3) To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project. 3
4) To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field. 3
5) To be able to carry out an advanced level study related to the field independently. 2
6) To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field. 2
7) To have advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field. 2
8) To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. 3
9) To be able to inform the relevant people and institutions about the issues related to the field; to be able to convey his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally. 3
10) To be able to share his/her thoughts and suggestions for solutions to problems related to his/her field with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data. 3
11) To be able to organize and implement projects and activities for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility 2
12) To be able to evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach 3
13) To be able to identify their learning needs and direct their learning 3

Learning Activity and Teaching Methods

Anlatım
Labs
Proje Hazırlama

Measurement and Evaluation Methods and Criteria

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Homework
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Project 1 % 50
Midterms 1 % 20
Final 1 % 30
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 70
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 30
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre Workload
Course Hours 14 3 42
Laboratory 14 2 28
Application 14 2 28
Presentations / Seminar 14 2 28
Homework Assignments 14 2 28
Quizzes 1 2 2
Midterms 1 2 2
Paper Submission 14 1 14
Final 1 2 2
Total Workload 174