Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM103
Course Name: General Chemistry
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN
Dersi Veren(ler): Nükte Topraksever
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin gelecekteki çalışmaları için temel oluşturacak temel kimya bilgisi sunmak
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler, Genel Kimya kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal fenomenlere yaklaşırken kapasitelerini artıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda beceriler kazanılacaktır. Bu beceriler, ileriki mesleki çalışmaları yetkinlik kazanmalarını sağlayacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Madde ve Özellikleri
2) Atom ve Atomik Teori
3) Kimyasal Bileşikler ve Sitokiyometri
4) Kimyasal Reaksiyonlar ve Sitokiyometri
5) Sulu Çözelti Tepkimeleri
5) Sulu Çözelti Tepkimeleri
6) Sulu Çözelti Tepkimeleri
7) Gazlar
8) Arasınav
9) Kimyasal Bağlar
10) Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
11) Termokimya
12) Kimyasal Denge
13) Kimyasal Denge
14) Genel Tekrar, Soru Çözümü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers

Diğer Kaynaklar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 25
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 10 2 20
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 11 7 77
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 10 2 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 166