Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Farklı kirleticiler ve Etkileri, Atmosfer ve Tabakaları |
Ders notları, Diğer kaynaklar |
2) |
Azot Oksitleri ve Etkileri |
Ders notları, diğer kaynaklar |
3) |
Hidrokarbonlar ve Halokarbonlar |
Ders notları, diğer kaynaklar |
4) |
Karbon Monoksit |
Ders notları, diğer kaynaklar |
5) |
Kükürt Oksitleri |
Ders notları, diğer kaynaklar |
6) |
Partiküller ve Etkileri |
Ders notları, diğer kaynaklar |
7) |
Sıcaklık İnversiyonu ve Su kirleticilerini sınıflandırma |
Ders notları, diğer kaynaklar |
8) |
Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı |
|
9) |
Su Kalitesi, Su Kirlenmesi, Atık Sular ve Arıtılması |
Ders notları, diğer kaynaklar |
10) |
Kimyasal ve biyolojik atık su arıtımı |
Ders notları, diğer kaynaklar |
11) |
Deterjanlar, denizlerde petrol kirliliği |
Ders notları, diğer kaynaklar |
12) |
Pestisitler, Ses Kirliliği (Gürültü) |
Ders notları, diğer kaynaklar |
13) |
Projenin Sözlü Sunumu |
Ders notları, Diğer kaynaklar |
14) |
Projenin Sözlü Sunumu |
Ders notları, diğer kaynaklar |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
|
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
|
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|