Dersin Amacı: |
Temel dozaj şekilleri ve bunların karakterizasyonu ile özelliklerinin saptanmasında kullanılan fiziksel farmasi konularında, stabilite, kalite kontrol, tek fazlı ve çok fazlı sistemler, bitkisel ve hayvansal droglarla hazırlanan preparatlar, farmasötik su, temel farmasötik işlemler ve cihazlar konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
Dozaj şekillerine giriş, faz diyagramları, çözünürlük, çözeltiler ve kinetik gibi fiziksel farmasi konularının yanısıra, viskozite, reoloji, yüzey gerilim, stabilite, temel dozaj şekilleri ve ekstraksiyonla hazırlanan preparatların hazırlama yöntemleri, kalite kontolleri ve stabiliteleri |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İlaç Geliştirilmesi Hakkında Genel Bilgiler |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
2) |
Dozaj Formlarının Geliştirilmesi: Ön formülasyon Çalışmaları |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
3) |
Dozaj Formlarının Geliştirilmesi: Eksipiyanlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
4) |
Dozaj Formlarının Geliştirilmesi: Reaksiyon Kinetiği ve Stabilite |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
5) |
Unit Operasyonlar ve Proses Teknikleri: Öğütme ve Karıştırma |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
6) |
Unit Operasyonlar ve Proses Teknikleri: Kurutma |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
7) |
Unit Operasyonlar ve Proses Teknikleri: Süzme |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
8) |
Ara Sınav 1 / Genel Tekrar |
|
9) |
Çözeltiler: Çözünürlük ve Çözeltilerin Hazırlanmasında Kullanılan Solvanlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
10) |
Çözelti Tipi Preparatlar: Tanımlar, Sınıflandırma ve Genel Bilgiler |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
11) |
Çözelti Tipi Preparatlar: Hazırlanması ve Üretimi ile İlgili Hususlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
12) |
Çözelti Tipi Preparatlar: Formülasyonu, Ambalajı ile İlgili Hususlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
13) |
Çözelti Tipi Preparatlar: Diğer Hususlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
14) |
Çözelti Tipi Preparatlar: Diğer Hususlar |
Modern Farmasötik Teknoloji, Diğer Kaynaklar |
15) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
1 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
1 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
1 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |